شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

گسترش کانون های بحرانی بیابان در کمتر از دو دهه از 6 میلیون هکتار به بیش از 14 میلیون هکتار با برگزاری همایش و گفتاردرمانی حل نخواهد شد.

ابلاغ کارمزدهای جدید برای کارتخوان ها می تواند درآمدهای عملیاتی پایداری را برای شبکه بانکی و پرداخت کشور به وجود بیاورد.

علی فتحی گفت: موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک ایران در دسترسی به آب‌های آزاد و قرارگیری در کریدورهای شرق - غرب و جنوب - شمال، فرصت پیشتازی منطقه‌ای در عرصه صنعت حمل و نقل دریایی فراهم کرده است.

امروز اسامی برندگان طرح جوانی جمعیت و مادران در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد.

در حالی که بانک ها طی سال‌های اخیر وام‌های خوبی به کارمندان و مدیران خود پرداخت کرده‌اند، همچنان اعطای وام‌های خرد با دشواری‌های زیادی برای مردم همراه است.

وزیر نفت با تأکید بر اهمیت اچ‌اس‌ئی و ارتقای مدیران در این حوزه، از کاهش 35 درصدی حوادث صنعت نفت در 15 سال اخیر خبر داد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایران به لحاظ تنوع گیاهی و ذخائر ژنتیکی در بین 8 کشور نخست جهان قرار داشته که متاسفانه رتبه نخست فرسایش خاک را در اختیار دارد.

دفتر رسانه وزارت صمت، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف شماره گذاری خودروهای کشنده را تکذیب کرد.

مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه ای به نائب رئیس شورای رقابت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آیین‌نامه ای در خصوص تامین مسکن نخبگان و جوانان تهیه و تدوین شده است که به زودی مصوبه هیات وزیران را دریافت می‌کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دور فعلی مدیریت سازمان ملی حفاظت محیط زیست ابلاغ شده تمام کارخانه‌های صنعتی دارای بیش از50 نیروی کار ملزم به استخدام یک فارغ تحصیل رشته منابع طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آن‌ها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

وزیر راه وشهرسازی گفت: وام خرید مسکن به 550 میلیون تومام خواهد رسید.

امروز بورس همانگونه در پیش بینی دیشب گفته شد، معاملات متعادلی را داشت.

خاندوزی، وزیر اقتصادی و اموردارایی گفت: تلاش بر اتصال شبکه شتاب کشور به شبکه پرداخت الکترونیکی کشورهای منطقه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته به طور مشخص در روسیه این اقدام به ثمر نشسته است.