جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت گندم به زودی از سوی شورای قیمت‌گذاری اعلام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: براساس قیمت اعلام شده از سوی شورا قیمت گذاری نرخ برگ سبز درجه یک 13 هزار و 990 تومان و درجه دو 11 هزار و 500 تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است.

رئیس کمیسیون باغبانی انجمن پسته ایران گفت: آماری که ترکیه از میزان تولید پسته خود ارائه می‌دهد، حجم پسته با پوست نرم آن است؛ در این کشور پسته با پوست نرم روی آن خشک می‌شود که سنگین‌تر است.

نایب رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه برای کاهش التهاب بازار مسکن دولت باید مشوق هایی برای ورود سرمایه گذاران به تولید مسکن ارائه کند گفت: پیش فروش مسکن می تواند به رونق تولید مسکن کمک کند.

یک کارشناس حوزه گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز وظایف قانونی خود را در جهت تکمیل سامانه املاک و اسکان انجام نداده‌اند.

برکشلی گفت: پیش بینی‌ها حکایت از ان دارد که اوپک پلاس ناچار باشد که تا قبل از پایان سه ماهه سوم سال، مجدداً تولید جمعی خود را کاهش دهد.

شاخص کل بورس در هفته گذشته با وضعیت نوسانی در معاملات چهارشنبه مواجه شد اما کارشناسان بر این باورند که این نوسان طولانی مدت نخواهد بود.

رشت - رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با تاکید بر اینکه حفظ سنت شالیکاری در استان ضرورت دارد، گفت: اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان وابسته به کشاورزی بوده و باید این سنت ماندگار حفظ شود.

اسلامشهر - مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر گفت: مبارزه با آفت «سن مادر» در مزارع اسلامشهر در حال اجرا است.

اهواز - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صیادان در خوزستان باید به سمت فعالیت‌های آبزی پروری تشویق و هدایت شوند.

دشت آزادگان - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از تولید را خط قرمز این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: اولویت اول و آخر ما تولید گندم در داخل کشور است.

هویزه - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید عاری از آلایندگی و بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصلاح توسعه سبز باشد.

اهواز - معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بحث آب کشاورزی مشکل جدی دارد و به همین دلیل وزارت و جهاد کشاورزی استان باید برای بهره‌وری آب فکر اساسی کنند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: سامانه nnhk.ir از فردا آماده تعویض کلید به کلید 10 هزار خودرو فرسوده تاکسی است.

اهواز - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مبلغ علی‌الحساب خرید گندم به کشاورزان تا مشخص شدن قیمت خرید تضمینی سال جاری خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم برای امسال 220 هزار میلیارد تومان (همت) تسهیلات از محل منابع عمومی برای پرداخت حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده است.