جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با توجه به جذابیت‌های ایجاد شده جهت احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور این طرح‌ها ظرفیت جذب نقدینگی مردمی با ابزارهای مختلف بازار سرمایه را دارند.

عضو اتاق ایران با بیان اینکه اقتصاد گشور با بحران تقاضا مواجه شده است، گفت: بحران تقاضا ناشی از رکود تورمی است که راه رهایی از آن انضباط مالی دولت و کاهش کسری بودجه است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: با توجه به نگاه مثبت مجلس به واردات خودروهای کارکرده، انتظار می رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین نامه اجرایی در دولت، تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) خبر داد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی کار از ایجاد 131 هزار فرصت شغلی در این استان طی سال گذشته خبر دارد.

اهواز - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به منظور بازدید و بررسی از طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی وارد خوزستان شد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم 75 درصد از شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: تاکنون 178 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان شخم اولیه زده شده است.

در حالی که معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، اعتبارسنجی را اولویت سال جاری بانک‌ها و امسال را «سال اعتبارسنجی» نامیده، وزیر اقتصاد معتقد است که اعتبارسنجی در بیشتر بانک‌ها، یک «شوخی» است.

اهواز - سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن کشور از قابلیت شروع عملیات احداث و آماده‌سازی بیش از 15 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بیش از 20 شهر این استان خبر داد.

اهواز - مدیرکل منابع طبیعی خوزستان هم‌زمان با سفر استانی هیئت دولت به این استان، تغییر کرد.

اهواز - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ریزی برای تولید بیش از 40 هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است.

اهواز - رئیس جمهور به منظور بررسی آخرین وضعیت منابع آبی استان خوزستان از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

هندیجان - با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان به بهره‌برداری رسید.

اهواز - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: نظام پژوهش و نوآوری در این وزارتخانه بازنگری می‌شود.

اهواز - سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین کشتی کانتینری پس از بارگیری بیش از سه هزار محصولات پتروشیمی از بندر امام به بنادر چین حرکت کرد.

اهواز - مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هم اکنون 80 درصد گاز همراه تولید میادین نفتی معادل 60 میلیون مترمکعب گاز، جمع آوری می‌شود.