جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به بهمن ماه سال 1401 توسط بانک مرکزی منتشر شد.

شکر، گوشت مرغ، تخم مرغ و گندم از خبرسازترین اقلام کشاورزی در هفته جاری بوده است. تخم مرغ و گندم تغییر قیمت داشته و تعیین نرخ جدید گوشت مرغ و شکر نیز در حال بررسی است.

توزیع روزانه حدود 4 میلیون لیتر سوخت هوایی در سال 1401، فلر های پالایشگاه هویزه به زودی خاموش می شوند و... از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

تربت حیدریه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت بیش از 40 درصد پروژه فولاد شهرستان مه ولات در کمتر از یک سال خبر داد.

آستارا - رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ظرفیت‌های آستارا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی کشور، گفت: تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در آستارا ضرورت دارد.

ماهشهر - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان موجب کاهش آمار بیکاری در شهرستان ماهشهر است و باید مراکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان افزایش یابد.

اهواز - همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، 2 طرح شیلات در این استان افتتاح می‌شوند.

رامشیر - همزمان با سفر رئیس دولت سیزدهم به خوزستان، طرح افزایش ظرفیت 20 هزار بشکه‌ای نفت رامشیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیرحمل ونقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران وسوریه تا10میلیون تن کالا در سال خبرداد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت بالغ بر 5 همت غرامت بیمه به حوزه کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

الزامات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) بررسی شد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیأت‌های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.

اردبیل - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف حمایت از تولید محصولات فناور، نوآور و دانش‌بنیان، مجوز راه‌اندازی 40 شهرک فناوری صادر شده است.

معاون امور جنگل و دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: با شناسایی و مطالعه عرصه‌های مستعد درختکاری، برای این مناطق طرح جنگل‌کاری 10 ساله تهیه می‌شود.

رییس اداره پیشگیری ازناهنجاری‌ها وارتقاء سلامت بازارسرمایه سازمان بورس واوراق بهادار ازاتخاذ راهکارهای پیشگیرانه مربوط به تخلف برخی ازناشران اوراق بهادار با موضوع عدم پرداخت سودسهام خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: قیمت جدید تخم مرغ برای مصرف کننده در هر کیلو 56 هزار تومان است که این عدد سال گذشته 47 هزار و 200 تومان بود.