جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: استان‌های کشور تا پایان شهریور فرصت دارند براساس نقشه‌ها و جانمایی‌های تعیین شده حفر چاله برای کاشت نهال‌های جنگلی را انجام دهند.

امروز از 800 دستگاه خودروی ثبت سفارش شده در گمرک، 53 دستگاه خودرو خارج شده است و مابقی خودروها نیز در انتظار ترخیص هستند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل باید تا پایان خردادماه باید تکمیل شود.

کامبیز جهانبانی از افزایش 75 درصدی حمل کانتینرهای حامل بار صادراتی خبرداد و گفت: شرکت کشتیرانی آمادگی لازم برای حمل بارصادرکنندگان را دارد.

اهواز - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت چغندر قند پاییزه در شهرستان دزفول آغاز شده و تا تیرماه ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف در نامه ای خطاب به روسای اتاق‌های صنفی و اتحادیه‌های کشور، شیوه‌نامه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را ابلاغ کرد.

شاهرود - سرمازدگی بهاره سبب شد تا خساراتی جبران نشدنی به نخلستان‌های جنوب شهرستان شاهرود و منطقه طرود وارد آید.

قیمت سکه و طلا امروز 9 اردیبهشت ماه 1402 با افزایش قیمت بیش از یک میلیون تومانی به 33 میلیون و 432 هزار تومان رسید.

صندوق ملی مسکن در حالی باهدف طرح‌های حوزه مسکن و تأمین خانه برای نیازمندان تأسیس شده اما تاکنون عملکرد قابل دفاعی نداشته است و این سوال مطرح است که منابع این صندوق چگونه خرج می شود؟

با حضور برخی معاونین و رؤسای ادارات مرتبط، مراحل مستندسازی فرآیندهای کاری در فرودگاه بررسی شد تا نظامنامه بهره برداری از این فرودگاه برای کسب گواهینامه فرودگاهی، تکمیل و ارسال شود.

فاز نخست پروژه عظیم پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حمایت 50 هزار میلیارد ریالی بانک تجارت در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان افتتاح شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران گفت: سهم جامعه عشایر در تولید ناخالص داخلی حدود 85 هزار میلیارد تومان بوده که 3.1 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خودش اختصاص داده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که این مجموعه با ارسال روزانه 10 هزار تن محصول تولیدی اتان به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خوارک صنایع پایین‌دستی کشور است.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام مطالعات پژوهشی برای تدوین دستورالعمل‌های بازرسی، تعمیری و نگهداری پل‌ها توسط آن مرکز خبر داد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت مسیر رفت و برگشت خبر داد.

یک کارشناس حوزه تولید گفت: نخستین نکته در مشارکت مردم در اقتصاد این است که مشارکت به صورت داوطلبانه باشد و با دستور و بخشنامه نمی توان مردم را وادار به مشارکت در تولید کرد.