جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که معدن برای نسل‌های آینده بماند، صندوقی مثل صندوق توسعه ملی در قانون برای معدن ایجاد کردیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری 3 پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) توسط سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولویت ساخت روستاهای فرسوده کشور در سال 1402 خبرداد.

یک مقام مسئول با اشاره به افزایش عرضه دام گفت: قیمت منطقی لاشه 310 هزارتومان در هر کیلو است و بالاتر از آن گرانفروشی است.

نقشه راه و برنامه های اجرایی شهرهای جدید کشور با هدف تحقق شعار سال 1402 «مهار تورم، رشد تولید» به تمامی شهرهای تابعه در سراسر کشور ابلاغ شد.

کارشناس مرکزمدیریت راه‌های کشورگفت: تردد وسایل نقلیه از محورچالوس مسیرجنوب به شمال تااطلاع بعدی ممنوع بوده و ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر شمال به جنوب حدفاصل مرزن آباد تامجلارگزارش شده است

رییس اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: وزیر جدید توجه داشته باشد نمی توان بدون در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی برای فعالیت آن ها فرمان صادر کرد.

یک کارشناس حوزه نیرو گفت: طرح مسأله تأمین زیرساخت در نهضت ملی مسکن به عنوان یک چالش در مقابل راهکار ساخت مسکن و رفع این معضل، یک آدرس غلط و انحرافی است.

اهواز - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تسلیت مرگ کودک اهوازی در پی سقوط در چاه فاضلاب، گفت: کمیته‌ای برای ارزیابی موضوع به اهواز اعزام شده است‌.

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت مسیر رفت و برگشت گزارش شده است‌.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با بیان اینکه معاملات مکرر مسکن مشمول 60 درصد مالیات می‌شود، گفت: دوفوریت این طرح هفته جاری به مجلس ارسال می‌شود و تا پیش از تابستان عملیاتی خواد شد.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، گفت: در سال 1401 بیش از 58 میلیارد و 843 میلیون دلار کالا بین ایران و 15 کشور همسایه تبادل شد.

اهواز - خط منظم کشتیرانی کانتینری از مبداء بندر امام به مقصد کشورهای امارات، هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا راه اندازی شد.

آخرین اطلاعات دریافتی از 2462 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 11.3 درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه های مردم باید به سمتی هدایت شود که اقتصاد کشور را برهم نریزد و از سوی دیگر سرمایه های مردم نیز نابود نگردد.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 61 میلیون دلار رسید.