جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عدم اتصال بین بانکی چک نو موجب ناامیدی و دلسردی مشتریان بانکی از طرح چک دیجیتال شده است.

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، گفت: پس از سفر جمعی از نمایندگان مجلس به شهرستان شاهرود و پیگیری‌های صورت گرفته، پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستای قطری تصویب شد.

اهواز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 104 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد این استان در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشتند.

اصفهان - مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به 513 میلیون مترمکعب خبرداد و گفت: هم اینک 41 درصد ظرفیت سد پرشدگی دارد.

اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: باید با مسببان مرگ کودکان اهوازی به دلیل سقوط در چاه فاضلاب در هر سمتی که باشند قاطعانه برخورد کرد.

اقتصاد چین درکتاب خیزش فناورانه وجهش اقتصادی از منظر «جهش اقتصادی» بررسی می‌شود؛ جهش اقتصادی به معنای از بین بردن شکاف میان اقتصادکشورهای عقب‌تر، مانند چین، و کشورهای پیشگامی، مانند آمریکاست.

وزیر نیرو گفت: همه نیروگاه‌های کشور، با اتمام به‌موقع و مطابق برنامه‌های تعمیراتی اساسی و دوره‌ای پیش‌بینی شده، برای در مدار بودن کامل در تابستان 1402 آماده شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به افرادی که مدافع تثبیت نرخ ارز در دولت سیزدهم هستند، گفت: چگونه رانت‌ها و فسادهای گسترده‌ای که با ارز 4200 تومانی توزیع شد را نمی‌بینید.

بورس در ابتدای معاملات امروز با اصلاح کار خود را آغاز کرده بود که در انتهای معاملات به رشد تغییر جهت داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی گفت: 1750 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کشور در راستای اجرای احکام قطعی مقامات قضایی و به منظور حفظ کاربری در سال 1401 قلع و قمع شد.

قیمت سکه نسبت به دوشنبه هفته گذشته تقریبا ثبات داشته و در کانال 31 میلیون تومان مبادله می شود.

در حالی که سال گذشته، بنادر و گمرکات کشور شاهد افزایش بی‌سابقه رسوب کالاهای اساسی بودند اما همچنان وضعیت لایحه پیشگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی کشور بلاتکلیف و معطل مانده است.

معاون وزیر نفت گفت: هم‌اکنون 70 مجتمع تولیدی در صنعت پتروشیمی با ظرفیت نصب‌شده بالغ بر 92 میلیون تن با توان تولید بیش از 550 گرید انواع محصول شیمیایی و پلیمری در کشور فعال هستند.

اصفهان - مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طی یک سال اخیر 877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

محمدرضا حیدرزاده گفت: مجمع این شرکت با گزارشی مطلوب و بدون هیچگونه بندی برگزار شد و سود 90 درصدی به سهامداران شرکت اختصاص داده شد که 5 اردیبهشت‌ماه سود همه سهامداران پرداخت خواهد شد.

بهمن موتور تازه‌ترین سواری سدان خود را به باغ کتاب برد و سواری ریسپکت به مدت سه ماه در مجموعه باغ کتاب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.