جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران 46 هزار و 500 تومان است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در توئیتی تصریح کرد، مقررات کسب و کارها فقط و فقط پس از درج در درگاه، لازم‌الاجرا خواهد بود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز پنجشنبه 31 فروردین ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 31 میلیون و 200 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 225 هزار تومان است

امیر بیات گفت: توسعه کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که دردریای خزرمورد توجه است بلکه انجام برنامه‌های راهبردی درخصوص کاهش زمان تخلیه وبارگیری کشتی‌هادرمحدوده بنادر در دستورکار قراردارد

مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا از وارد مدار شدن واحد شماره 4 بخار این نیروگاه، پس از بومی‌سازی و مونتاژ پره‌های ثابت اف‌دی‌فن برای اولین بار و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

نخستین نشست مشترک اخذ مجوز برای عرضه برق در تابلوی سبز با هدف ایجاد عرضه و تقاضای مستقیم و فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر، در ساتبا برگزار شد.

شاهرود - طرود شاهرود مهد تولید شتر است اما آن‌طور که ساربانان می‌گویند، نگهداری شتر در منطقه جنوب شرقی استان سمنان با دشواری‌هایی همراه است.

میامی - فرماندار میامی با بیان اینکه 350 کیلومتر از 900 کیلومتر جاده های شهرستان خاکی است، گفت: پایش راه‌های فرعی و خاکی روستایی با هدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب سال ها پیش سیاست های کلی نظام ذیل اصل44 را ابلاغ و بارها بر واگذاری تصدی‌گری صنایعی مانند خودروسازی به بخش خصوصی تاکید کرده اند.

رئیس سازمان حمایت در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.

در پی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بادانشجویان سازمان برنامه و بودجه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری نشست‌های نخبگانی با دانشجویان برضرورت همفکری بانخبگان تأکیدکرد

تنظیم بازار کالاهای اساسی که معیشت مردم را تأمین می‌کند یکی از ضروریاتی است که خدشه در آن منجر به خطر افتادن امنیت جامعه می شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی به بررسی مبانی، آثار، تجربه کشورها و الزامات اجرایی در خصوص مالیات بر خانه های خالی، پرداخت.

مهمترین اخبار هفته گذشته خبر افزایش وام مسکن از سوی کارشناسان اعلام شدکه زمان پرداخت وام 4 متر خانه هم نمی توان خرید از سوی دیگر خط ریلی شلمچه - بصره که تا سال 2023به بهره برداری خواهد رسید.

عدنان موسی‌پور گفت: پروژه توسعه اقتصادی عربستان و گام‌های بزرگ این کشور، در رقابت با کشورهایی نظیر امارات و قطر نویدبخش یک بازار تجاری خوب در آینده برای کشورهایی مانند ایران است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام ترافیک سنگین در برخی از محورها گفت: تردد از محور چالوس مسیر رفت و برگشت و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است.