جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون حدود دو میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی ایران تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

جزئیات جدید از جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها، تعویض 4 میلیون بخاری کم‌بازده در کشور،3برنامه آبفا برای جلوگیری از قطع نوبتی آب در پیک مصرف از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

صادرات لوازم خانگی پارسال بیش از چهار صد میلیون دلار بود که نسبت به سال 1400، 12 درصد افزایش یافته است.

اردستان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان از آغاز برداشت گل محمدی از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.

اهواز - فرمانده قرارگاه کربلای سپاه در جنوب غرب کشور گفت: برای آب‌رسانی به 140 روستای دیگر در خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

اردستان - فرماندار شهرستان اردستان گفت: باید در حوزه عمرانی شهرستان اردستان بسیار قوی برنامه ریزی و کار کنیم چراکه در این حوزه هنوز از بسیاری جهات عقب هستیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: با رفع مشکلات زیرساختی مانند بحث لجستیک، صادرات ما از 60 میلیارد دلار نیز فراتر می رود.

رئیس سازمان حمایت در نامه‌ای به مدیران عامل شرکتهای خودروسازی، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور از دو برابر شدن توزیع تخم نوغان ایرانی متاثر از همکاری‌های موثر مرکز تحقیقات ابریشم با مرکز توسعه نوغانداری در کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از 16 اردیبهشت شروع می‌شود که متقاضیان باید 100 میلیون تومان در حساب خود به نام سازمان حمایت مسدود کنند.

یکی از کارشناسان ارشد بانک مورگان استنلی آمریکا می‌گوید: بحران پرداخت تسهیلات اعتباری در آمریکا آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با مشوق‌های در نظر گرفته شده انتظار می‌رود تا روند نوسازی در بافت فرسوده برای سال جاری سرعت بگیرد.

سرپرست بانک مسکن گفت: با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده می‌طلبد که شرکت‌هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند رونق لازم را به این بازار بدهند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی و سنددار شدن اراضی کشاورزی بسیار مهم و تأثیرگذار در رشد تولید و توسعه کشاورزی است.

طبق آمارهای تجمیعی حدود 70درصد از ناوگان ایران بیش از 25 سال سن دارند؛ این آمار نشان می‌دهد خطرات بالقوه‌ای حوزه تجاری را تهدید می‌کند و این عمر طولانی بر افزایش مصرف سوخت اثر محسوسی دارد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اصلاح قیمت مرغ براساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد.