جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

امروز قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با افزایش نزدیک به 500 هزار تومانی مواجه شد.

در حالیکه مراجع رسمی از انتشار آمار تورم مسکن خودداری می‌کنند برخی نمایندگان مجلس بر این عقیده هستند که دولت در اجرای برخی تکالیف خود در قبال ساماندهی بازار مسکن کم توجه است.

سازمان حمایت در نامه ای به خودروسازان ضمن هشدار در مورد فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به صورت تعهدی امانی و... تاکید کرد که با قیمت سازی جهت ایجاد بازار کاذب برخورد می کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قند و شکر ایران گفت: شکر به اندازه کافی برای 6 ماه در انبارهای کشور موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

سخنگوی شورای رقابت از ورود این شورا به بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: واردات خودرو اختلال دارد بنابراین تدوین دستورالعمل واردات خودرو توسط شورای رقابت در دستور کار است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تامین 29 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن و انجام روند الحاق 19 هزار هکتار زمین، از آمادگی برای الحاق اراضی بخش خصوصی به منظور ساخت مسکن خبر داد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ به میزان 3 میلیون و 500 هزار تن در کشور به منظور توسعه بازارهای صادراتی هدفگذاری شده است.

وزیر نیرو در بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تأثیر بهره‌وری بر اقتصاد و لزوم توجه به بهره‌وری آب و انرژی ابلاغ کرد.

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال 1403 موکول شده است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: سه شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال 1403 اعلام شده است باز می شود تا در صورت تمایل خودرو دیگری را انتخاب کنند.

به گفته افندی زاده بخش خصوص نیز نقش اصلی را در ارتقای کیفیت خدمات حمل ونقل و لجستیک از طریق شیوه‌های نوین و توسعه زنجیره‌های تأمین بین‌المللی ایفا می‌کند.

اصفهان - مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: براساس نتایج سرشماری زنبورستان‌های استان 7 هزار و 623 تن عسل و حدود 260 کیلوگرم سایر محصولات زنبور عسل در اصفهان تولید شد.

رئیس سازمان بورس: زمان پرداخت سود نقدی شرکت‌های بورسی از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافت.

علی نژاد گفت: هدف از اجرای طرح ساماندهی کارت سوخت در مجاری عرضه، بهبود نظام توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی برای دریافت سوخت است.

پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از 2 میلیون و 250 هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید فطر حکایت دارد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و آزادراه قزوین - کرج - تهران خبر داد.