جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و آزادراه قزوین - کرج - تهران خبر داد.

در آستانه حضور رئیس جمهور و افتتاح رسمی از میدان نفتی سپهر و جفیر، آخرین مرحله از تست تولید در این میدان بصورت موفقیت آمیز انجام شد.

اردکانی با اشاره به اینکه قطعی نوبت بندی شده با مدیریت مصرف آب نخواهیم داشت گفت: سه برنامه داریم که با اجرای آن نوبت بندی اب نخواهیم داشت.

شورای رقابت در نامه ای به وزارت صمت و سازمان حمایت اعلام کرد که قیمت گذاری خودرو از سوی خودروسازان مجاز نیست و باید این رویه متوقف شود.

پور ابراهیمی گفت: اقتصاد ایران دیگر تحمل آزمون و خطا را ندارد و باید بدانیم که تبعات سیاست تثبیت نرخ ارز 4200 تومانی یعنی توزیع رانت و فساد همانند تثبیت نرخ ارز 28500 تومانی است.

یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: یکی از اشتباه ها در واگذاری بنگاه ها دولتی به بخش خصوصی این بود که از صنایع مادر آغاز شد و واجد مشکلاتی در سیاست خصوصی سازی شد؛ این تجربه تلخ نباید تکرار شود.

مدیرکل دفتربازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نمایندگان ویژه دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مدیریت توزیع گوشت و مرغ به سراسرکشور اعزام شده اند.

معاون سیستم‌ها و فناوری اطلاعات سازمان شیلات ایران گفت: بسته حمایتی نژادهای بومی آبزیان از سوی معاونت توسعه آبزی‌پروری در راستای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال کارآفرین تهیه شده است.

کارشناس مسکن گفت: وام 4 میلیاردی بانک مسکن شوخی است و با این وام بعد 15 سال هم 4 متر خانه می توان خرید کرد.

برای اجاره واحد مسکونی در منطقه جیحون به 100 میلیون تومان پول پیش نیاز است.

بررسی خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می دهد که با داشتن حداقل 6 میلیارد تومان می توان در منطقه غرب محدوده خیابان ستارخان خانه دار شد.

تا به این لحظه از معاملات بیش از 288 نماد در وضعیت منفی قرار دارند.

آستانه اشرفیه - فرماندار آستانه اشرفیه از لایروبی 114کیلومتری انهار کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این بخش با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

سمنان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به خسارات وارد آمده به کشاورزان استان بر اثر سرمازدگی، گفت: تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

اهر - فرماندار اهر با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات کشاورزی استان است، بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های گیلاس، سیب و بلال در اهر تاکید کرد.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز سه شنبه به معادل 234 میلیون دلار رسید.