جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: هر شخص حقیقی می تواند وارد کننده خودرو باشد و سال تولید خودرو ها تا 5 سال گذشته خواهد بود.

وزیر اقتصاد درنامه‌ای به رئیس جمهور برای تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، لوازم اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی خواهان همکاری فوری وزارتخانه‌های مختلف شد.

سخنگوی وزارت صمت از تحویل 250 هزار خودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه در اردیبهشت و خرداد خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 100 هزار تن گندم از کشاورزان 6 استان کشور خبر داد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: کشت بهاره با ذخیره بیش از 450 هزار تن کودهای یارانه‌ای آغاز شده است و در حال حاضر در 27 روز گذشته 440 هزار تن کود، علاوه برذخیره به استان‌های تحویل داد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با کارمزدهای متنوع پرداخت شد.

معاون وزیر صمت گفت: در سال گذشته 900 هکتار زمین را پس گرفتیم که فرایند قانونی آن طی شده است، این در حالی است که سال گذشته به صورت کلی دو هزار و 400 هکتار زمین واگذار شده است.

شورای رقابت به منظور شفاف سازی مصوبات خودرویی شورای رقابت، طی نامه‌ای به دو خودروساز عمده کشور بر اجرای مصوبه 473 تاکید کرد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: اشخاص حقیقی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. همچنین عمر خودروهای کارکرده وارداتی در محدوده 5 سال قرار دارد.

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: در راستای تحقق شعار سال در 6 ماه نخست امسال قیمت قارچ افزایش پیدا نخواهد کرد.

قیمت دلار در بازار مبادله نسبت به دیروز تفاوت چندانی نکرده است.

سخنگوی شورای رقابت گفت: در حال محاسبه هستیم و به احتمال زیاد، عصر امروز قیمت نهایی و رسمی خودروهای مونتاژی اعلام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حکمی محمدهادی زاهدی وفا را به سمت رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی منصوب کرد.

سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اهداء لوح سپاس از بانک سپه به جهت حمایت از خانواده های زندانیان و همچنین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تقدیر کرد.

اجرای پروژه توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی، صنایع جوار معدنی و تامین برق پایدار منطقه است

ارزش سهام عدالت نسبت به دی ماه بیش از 2 میلیون تومان افزایش یافته است.