جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بررسی وضعیت اجاره بها در منطقه امام زاده حسن نشان می دهد حداقل پول پیش برای اجاره یک واحد مسکونی 100 میلیون تومان و رهن کامل در این منطقه 700 میلیون تومان است.

یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: اگر صنعت کشاورزی نبود در این 44 سال با وجود تحمیل تحریم‌های سنگین قطعا دوام نمی‌آوردیم و پایداری ما به دلیل امنیت غذایی است که در کشور وجود دارد.

بررسی خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان دمی دهد که با داشتن حداقل 4 میلیارد تومان می تواند در منطقه شرق محدوده خیابان هفده شهریور خانه دار شد.

شاخص کل بورس توانسته رکورد جدیدی را در معاملات امروز ثبت کرده و وارد کانال 2 میلیون و 300 هزار واحد برسد.

اصفهان - رئیس اداره منابع آب شهرستان نجف آباد گفت: 90 درصد پروانه‌های بهره برداری چاه‌های کشاورزی در شهرستان نجف آباد اصلاح و تعدیل شد.

رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مذاکره ایران با افغانستان بر سر موضوع حق آبه هیرمند با سفر سلاجقه طی روزهای آینده به افغانستان خبر داد.

عقب افتادگی کشور در بحث تولید مسکن نیاز به تسهیلات بانکی را بیش از پیش ضروری ساخته است، اما بانک‌ها با وجود تکلیف قانونی توجهی به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه بازار خودرو امسال اشباع می‌شود، گفت: وزارت صمت نگران گرانی خودرو است اما ابزاری برای مهار تورم و نرخ ارز ندارد.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش پلکانی خروجی سد زاینده رود برای توزیع مرحله سوم آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان خبرداد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین آثار بهره‌مندی از نتایج طرح‌های دانش‌بنیان، رشد تولید است که باعث رشد کشاورزی و رونق اقتصادی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: صادرات غیر نفتی کشور در سال 1401 با عبور از 53 میلیارد و 166 میلیون دلار با رشد 10 درصدی، رکورد جدیدی را در تاریخ کشور به جا گذاشت.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 268 میلیون دلار رسید.

سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس گفت: حدود 20 درصد از شرکت‌های کارگزاری اقدام خاصی برای افزایش سرمایه انجام نداده‌اند.

از ابتدای سال 1401 تا 28 فروردین 1402، 7 هزار و 280 میلیارد تومان سود سنواتی از سوی سمات به وسیله سامانه سجام پرداخت شد.

به خاطر درگیری‌های داخلی در سودان برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که فعالیتش در این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.