جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص ایجاد محله الگو در اراضی 55 هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود 12 هزار واحد امضا شد.

گیربکس ZF مورد اقبال خودروسازان شاخص دنیا؛ از BMW تارولز رویس است که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

شاخص کل بورس امروز با رشد 36147 واحدی توانست جایگاه جدیدی را فتح کرده و به شاخص 2 میلیون 325 هزار واحد برسد.

همزمان با پایان رژه جنگنده‌های ارتش، پروازهای مسافری و باری در فرودگاههای تهران از ساعت 11:30 دقیقه امروز (سه شنبه) از سر گرفته شد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مردم میتوانند گرانفروشی را برخط گزارش کنند، گفت: فروش کالاها از جمله فروش اقساطی و اعتباری شفاف می‌شود.

قیمت سکه امامی به 31 میلیون و 240 هزار تومان رسید.

وزیر نیروگفت: بالغ بر 10 هزار مگاوات به ظرفیت تجدیدپذیرها اضافه خواهد شد، که بخش زیادی از این میزان انرژی خورشیدی و بادی است.

حداکثر زمان واریز سود شرکت‌های بورسی و فرابورسی به چهار ماه کاهش یافت.

رییس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: مطالعات روی 66 محصول زراعی و باغی در پهنه 6.5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

وزیر نیرو از رایگان شدن قبوض آب و برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جزئیات ساخت 360 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستاها را مورد بررسی قرار دادند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام تردد روان درمحورهای شمالی از ترافیک سنگین در آزاد راه‌های قزوین - کرج محدوده پل فردیس، خبر داد.

عضو هئیت علمی دانشکده اقتصاد گفت: هر اتفاق مهم و غیر مهمی که در دنیا رخ می دهد باعث می شود که بازارهای کشور دچار شوک شود و در نتیجه رشد نقدینگی و تورم را به همراه داشته باشد.

وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی تکمیل‌کننده سامانه جامع تجارت است که انتهای زنجیره تولید را شفاف می‌کند.

کارشناس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال 1386 تاکنون تمام محصولات پالایشگاه ها به قیمت جهانی فروخته می شود با این تفاوت که پنج فرآورده اصلی خود را به دولت و مابقی را به بازار می فروشند.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی گفت: بیش از 450 شهر و هشت هزار و 650 روستا در کشور در معرض خسارت سیل و تهدید سیل هستند.