جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک سپه در سال گذشته 201 هزار و 631 میلیارد و200 میلیون تومان در قالب یک میلیون و 967 هزار و262 فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی با اشاره به اینکه نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بالای 65 درصد است عنوان کرد: این عدد نشان می‌دهد در گذشته نهال‌های استانداردی تولید شده است.

دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور بر توزیع به موقع آفت‌کش‌های مورد نیاز استان‌ها، توسط تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته ملی اسکان بشر گفت: باتوجه به انطباق شعارسال هبیتات درخصوص تأمین مسکن برای اقشارآسیب‌پذیروهدف طرح نهضت ملی مسکن درایران همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران باهبیتات بسیارمثمرثمرخواهدبود

متنوع‌سازی سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کندو مشکلاتی نظیر تأمین برق در فصل زمستان تکرار نشود.

صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: قرار است کارت‌های سوخت اضطراری، بر اساس میزان مراجعه مردم، میان جایگاه‌های سوخت تقسیم شود.

تربت حیدریه مدیر آب منطقه‌ای تربت حیدریه گفت: با تشدید خشکسالی، 60 درصد قنات و چشمه‌های حوزه آبی که شامل شهرستانهای زاوه، مه ولات و رشتخوار هستند به کلی خشک شده است.

یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: کشت قراردادی پروژه ای ملی است که عدم موفقیت آن به پرداخت نشدن هزینه محصولات خریداری شده برمی گردد؛ از این رو انتظار است وزیر جدید متعهدانه تر عمل کند.

فراقی گفت: بازار سرمایه به خوبی می‌تواند سیل عظیم نقدینگی را مهار کرده و در عمل مهار تورم اجرایی شود اما خروج پول از این بازار تبعات سنگینی برای اقتصاد خواهد داشت.

مهرآباد، پر ترافیک ترین فرودگاه کشور در سال 1401 تعداد 107 هزار و 169 پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است.

وزیر اقتصاد در حصن علنی مجلس گفت:: 58 هزار میلیارد تومان واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از ابتدای دولت تا پایان اسفند 1401 انجام شد.

بررسی وضعیت اجاره بها در مناطق تهران نشان می دهد بیشتر صاحب خانه ها دنبال اجاره بها هستند.

در کنفرانس برتون وودز تصمیم گرفته شد دلار در مبادلات تجاری خارجی کشورها یک ارز مرجع باشد و ارزش آن برای هر اونس طلا 0875 / 35 دلار تعیین شد.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین می‌تواند قاچاق باشد اما افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز ربطی به قاچاق ندارد.

نخستین نشست بررسی پیش‌نویس نظام‌نامه تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور مسئولان سازمان امور اراضی، وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

بررسی خرید و فروش خانه های حیاط دار و ویلایی نشان می دهد که با داشتن 5 میلیارد تومان می توان در مناطق مختلف پایتخت خانه دار شد.