جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طبق بررسی های صورت گرفته برای خرید یک خانه 100 متری در محدوده میدان ولیعصر باید 4 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: امسال حقوق ورودی گمرک برای سموم کم خطر یک درصد، متوسط صفر و پرخطر 5 درصد شد. این درحالی است که تعرفه باید افزایش پیدا کند تا تعادل در داخل برقرار باشد.

بندر بزرگ فاو استان بصره در جنوب شرقی عراق در 5 سال به بهره برداری خواهد رسید که به نظر می رسد با این شرایط ایران و عراق در حال رقابت برای اتصال شرق به غرب هستند.

اگرچه تجارت ایران و چین رقم 50 میلیارد دلار را نیز تجربه کرده است اما در سالهای اخیر این رقم به محدوده 20 میلیارد دلار رسیده که نیاز است تدابیری برای دستیابی به ارقامی بالاتر اندیشیده شود.

اصفهان - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عملیات لایروبی سد چم آسمان با حجم عملیات خاکی بیش از 100 هزار متر مکعب انجام شد.

به دنبال اقدام وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز به یک مجموعه خاص برای واردات چای و توقف ثبت سفارش برای سایر واردکنندگان طی نامه به معاون اول رییس جمهوری خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

بر اساس نامه گمرک جمهوری اسلامی ایران واردات آیفون 14 به هر نحو غیرمجاز است.

مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما در روز جاری به معادل 385 میلیون دلار رسید.

وزیر جهادکشاورزی در دیدار با همتای زیمبابوه‌ای خود با اعلام اصول سیاست خارجی دولت مبنی بر تعامل سازنده با تمام کشورهای جهان، گسترش همکاری‌ها را با کشور دوست زیمبابوه مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر تعامل و همگرایی بین موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی در کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران گفت: وضعیت ارائه آمار در بخش کشاورزی دقیق نیست و به همین منظور رصدخانه کشاورزی برای تهیه آمار دقیق محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود 74 هزار هکتار بافت فرسوده در محدوده شهری در کشور داریم که یک میلیون و 400هزار واحد ناپایدار در آن قرار دارد.

رجبی مشهدی گفت: یکی از اقدامات صنعت برق طی 20 سال گذشته پایداری شبکه برق بوده است، پایداری شبکه برق ایران در حالیکه طی چند سال اخیر در کشورهای همسایه یک نوبت تجربه خاموشی بزرگ داشته اند.

سفر رئیس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از 20 سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

دلار امروز با پالس سفر دولت به چین و گشایش های ارزی احتمالی کاهش قیمت را در بازار آزاد نشان داد.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اهمیت تدوین سند تحول و برنامه استراتژیک و توجه به ظرفیت های اسناد بالادستی برای ایجاد تحول در فعالیت های شبکه تعاون روستایی تاکید کرد.