جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام در حوزه راهسازی به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید است بخشی از آن از محل مولدسازی دستگاه های اجرایی تامین شود.

رییس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی گفت: امروزه بخش زیادی از اقتصاد و منابع مالی و تسهیلات در اختیار دولت است و حمایت‌های خیلی کمی از طرف مسؤلین دولتی به مقوله بازار می‌شود.

رمضانی گفت: 31 واحد جدید نیروگاه حرارتی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون به ظرفیت چهار هزار و 695 مگاوات برای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار درشبکه سراسری وارد مدارشده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال 1402 نداریم.

میزان عوارض صادراتی برخی از محصولات جالیزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه و ملون در سال 1402 ابلاغ شد.

بازار سرمایه امروز با رشد بیش از 2 هزار واحدی مواجه بود که بیش از همه رشد تک نمادها در این بازار دیده می شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح‌ها را به صورت مشارکت تأمین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.

با اعمال تحریم علیه ایران ارتباط ما با کشورهای اروپایی با مشکلاتی مواجه شده است بنابراین هر فضایی که امکان هم افزایی بدهد باید با دید مثبت مورد ارزیابی قرار گیرد.

خطیبی گفت: چین وارد کننده بزرگ نفت است و زمانی که شریک تجاری و استراتژیک شود رفتارش با ما تغییر می‌کند و در موضع سرمایه گذاری ها فعال‌تر عمل می‌کند.

از آنجایی‌که ظرفیت استفاده از زمینهای آبی در حال رسیدن به نقطه‌ی حداکثر خود است؛ باید بخش عمده‌ای از افزایش تقاضای غذا با افزایش بهره‌وری زمین‌های دیم تامین شود.

با توجه به انتشار اخباری در خصوص ایجاد اختلال و توقف در روند صادرات از کشورمان به عراق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن تکذیب اینگونه اخبار از تداوم صادرات به عراق خبر داد.

انتشار مجدد خبر رجیستری آیفون 14 در حالی صورت گرفته که تاریخ این خبر برای قبل بوده است، حال این سوال مطرح می‌شود که رسانه منتشرکننده این خبر، دقیقاً با چه هدفی این اقدام را انجام داده است؟

کارشناس اقتصادی گفت: چین رابطه تجاری با ایران دارد و از طرفی هم با غربی ها همکاری دارد و صرف بر این است که رابطه با ایران را حفظ کند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پیش نویس سند همکاری‌های ایران در زمینه‌های بانکی، حمل و نقل و انرژی نیز تبادل شده و در دست بررسی است.

قیمت سکه امامی با افزایش بیش از 300 هزار تومان نسبت به دیروز به 25 میلیون تومان رسید.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی برای خنثی سازی تحریم‌ها ایجاد کرده است.