دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان مصرف کود کشاورزی در کشور بسیار پایین‌تر از میزان مصرف جهانی است.

پس از چند سال، ساخت و تکمیل پروژه کمربندی دوم تهران باردیگر در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی 6 دهه زمین های کشاورزی در اروپا بزرگتر و در ایران چند برابر کوچکتر شده اند. این تهدیدی برای امنیت غذایی نسل آینده کشور به شمار می رود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای عرصه ساخت راه آهن بعد از انقلاب اسلامی در کشور خودکفایی در تولید ریل و سوزن است.

معاون وزیر اقتصاد از شناسایی 90 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از 3 میلیون واحد صنفی و 300 هزار شرکت اقتصادی فعال طی 3 سال گذشته خبر داد.

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی از امکان ارتقای تا 30 درصدی مقدار تولید گاز این مجموعه از طریق تجهیزات دانش‌بنیان و از مسیر بهینه‌سازی خبر داد.

روز گذشته قرارداد طرح توسعه فاز نخست میدان گازی کیش به امضا رسید طرحی که می تواند در سال های آینده از مشکلات گازی ایران بکاهد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: توزیع لاستیک از طریق صدور حواله و صرفاً در سامانه کالا متعلق به مجموعه وزارت صمت صورت می‌گیرد

دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره 543 شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء مصوب شد.

متاهل ها در پایتخت برای دریافت وام مسکن باید بیش از 120 میلیون تومان پرداخت کنند.

اصفهان - امام جمعه خوراسگان اصفهان گفت: با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی و افزایش حجم آب در زاینده‌رود، لازم است تا حقآبه کشاورزان برای کشت محصولات از رودخانه زاینده رود در نظر گرفته شود.

بازار سرمایه در هفته گذشته ریزش هیجانی را داشته و این هفته می تواند ریزش ها ادامه دار باشد.

اجاره یک واحد آپارتمان 90 الی 100 متری درمحله ستارخان حدود 3 میلیون تومان الی 17 میلیون تومان در ماه است.

آمارهای اولیه نشان می‌دهد که به لطف کاهش صادرات کره جنوبی این کشور قدم به قدم در حال نزدیک شدن به رکود اقتصادی است.

اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یکصد کیلومتر پروژه ایمن سازی در محور ایذه اجرایی شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران خبر داد.