سه‌شنبه 12 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان خبر داد.

سرپرست بانک ملی در آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه بین بانک ملی و صندوق های غیر دولتی پژوهش بر عزم این بانک در حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به مناسبت فرارسیدن دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در گزارش زیر به بررسی اقدامات یکی از بانک‌های تجاری فعال در کشور پرداخته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: با وجود تولیدکنندگانی همچون بهمن دیزل وابستگی به کشورهای خارجی کاهش می‌یابد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران از بخشش سود مازاد و جرایم بانکی در بسته وصول مطالبات این بانک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ایجاد شورای عالی تجارت برای حل مشکلات فرابخشی تجار ضروری است، گفت: مقاومت هایی در بدنه دولت برای ایجاد این شورا وجود دارد که در حال رایزنی هستیم.

فردا پنجشنبه همزمان با سفر "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به استان کرمان و نیروگاه گازی مهتاب کویر در شهرستان زرند افتتاح می‌شود.

پالایشگاه‌های هند برای خرید نفت روسیه تصمیم گرفته‌اند دلار را کنار گذاشته و از درهم امارات استفاده کنند.

عضو انجمن صنعت تولید و فرآوری مواد پروتئنی کشور گفت: سعی داریم برای ارزان سازی محصولات آبزیان در قالب غذاهای ترکیبی به این امر جامه عمل بپوشانیم.

سال جاری مصرف گاز در بخش خانگی رکورد تازه ای به نام خود ثبت کرد و ناترازی گاز دامن گیر استان‌های شمالی شد با این وجود هیچ یک از استان‌ها برخلاف سال‌های گذشته خاموشی گسترده را تجربه نکردند.

وزیر نفت گفت: بهترین روش برای نمایش دستاوردها و تلاش‌های شبانه‌روزی صنعت نفت استفاده از هنر سینماست.

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امورزیربنایی سازمان بنادرودریانوردی از موافقت کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی این سازمان با تمدید وصدورمجوز ساخت وبهره برداری برای 5 سازه دریایی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعدادی از نقاط حادثه خیز، رفع شده که مسیرهای جدید و اصلاح شده در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه مناظره پایش با بیگی نماینده مردم تبریز پیرامون موضوع مولدسازی از پاسخگویی به انتقادات این نماینده طفره رفت ترجیح داد و برنامه را ترک کرد.

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد اندک 3800 واحدی مواجه شده است.

برای اجاره یک واحد آپارتمان 100 متری در منطقه شرق در محله نیرو هوایی حدود 3 میلیون تومان الی 12 میلیون و 500 هزار تومان در ماه باید پرداخت شود.