دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در یک ماه گذشته بازار مسکن در رکود بوده است به طور مثال هزینه خرید یک خانه 90 متری در محله ستارخانه حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

یک مقام سابق کاخ سفید گفت: کشورهای زیادی در سراسر جهان در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات نفتی و گازی خود هستند.

در دهه فجر انقلاب اسلامی، همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع)، 29 طرح روبنایی و زیربنایی شامل مدرسه، فضای ورزشی، بازارچه، پارک و غیره با اعتبار 150 میلیارد تومان در پرند افتتاح شد.

میزگرد شفافیت بانکی با حضور کارشناسان اقتصادی و بانکی در خبرگزاری مهر برگزار شد که کارشناسان معتقدند انتشار اطلاعات خوب است اما باید کامل باشد.

مبنای پرداخت عیدی کارگران در صورتی که یک سال کامل در محل کار خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، حداکثر 12 میلیون و 539 هزار و 250 تومان و حداقل 8 میلیون و 359 هزار و 500 تومان است.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، فرآیند افزایش سرمایه را باید از طریق الکترونیکی و سامانه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام دهند.

قزوین - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل 2 مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

بندرعباس - وزیر نفت، با بیان‌اینکه در این دولت 14هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است، گفت: 8 میلیارد دلار طرح جدید در حوزه نفت و گاز به بهره‌برداری می رسد.

شادگان - استاندار خوزستان با تأکید بر رونق هرچه بیشتر بندر شادگان گفت: این بندر تجاری پشتوانه خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی کشور است.

بندرعباس - قرارداد 900 میلیون دلاری فاز نخست طرح توسعه میدان عظیم گازی کیش با حضور وزیر نفت امضا شد.

بندرعباس - وزیر نفت از مشتری‌های فراوان برای نفت سبک ایران خبر داد و گفت: امسال 200 هزار بشکه تولید نفت سبک ایران افزایش یافته است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دیروز اولین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن ثبت سفارش و وارد بند جاسک شد که پیش بینی ما واردات 50 هزار تن پیاز است.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس در تازه‌ترین نشست خود بر برنامه کاهش عرضه روزانه 2 میلیون بشکه‌ای این ائتلاف تأکید کرد.

بندرعباس - همزمان با ایام دهه فجر، پایانه صادراتی و وارداتی بندر شهید رجایی نفت، به‌صورت ویدیو کنفرانس با دستور وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

بندرعباس - طرح نگهداشت تولید میدان‌های اسفند و سیوند همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بهره‌برداری رسید.

بندرعباس - وزیر نفت گفت: خط لوله گاز میناب - سیریک تا پایان سال به بهره برداری می رسد.