سه‌شنبه 12 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو انجمن صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور گفت: ایران در تولید محصولات آبزی جایگاه 23 جهان را دارد و سهمش در بازار جهانی 0.5 درصد است.

با توجه به اینکه اخیرا موضوع فروش خارج از ضابطه خودرو به دستگاه های دولتی مطرح شده، رئیس جمهوری امروز مجدد بر ممنوعیت این نوع فروش ها تاکید و اعلام کرد که فروش خارج از ضابطه خودرو تخلف است.

مشهد رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده و نرخ‌های مالیاتی نیز تغییر نکرده است.

شاخص کل امروز با رشد 1556 واحدی به کار خود پایان داد.

اصفهان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: یک هزار و 200 کیلومتر از راه‌های استان دارای خرابی شدید بوده که طی یکسال اخیر 300 کیلومتر آن لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه سرمایه گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفت، گفت: اولین گام برای ساخت 14 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در استان سمنان برداشته شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از آماده سازی دستورالعمل رعایت تمام مسایل ایمنی در فرودگاه های کشور بر اساس کنوانسیون شیکاگو خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: به تمامی شرکت‌های بورسی که فراخوان می‌شوند موکدا توصیه می‌کنیم بدون فوت وقت به سامانه وصل شوند و اطلاعات خودشان را ارسال کنند.

سمنان - مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 97 میلیون دلار کالا از مبادی گمرکی استان صادر شده است، گفت: شاهد صادرات 243 هزار تن کالا در این مدت بودیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با اقدامات انجام‌شده تا اوایل سال آینده شاهد تحول معنی‌دار در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.

شرکت توزیع برق سوئد اعلام کرد که این کشور طی سال‌های آینده با کمبود برق مواجه خواهد شد؛ چراکه تقاضا در حوزه صنعت سوئد سریع‌تر از میزان مورد انتظار پیش می‌رود.

خاندوزی در «آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه بین بانک ملی ایران و صندوق های غیر دولتی پژوهش و فناوری» گفت: اعتبار سنجی شرکت های دانش بنیان نیازمند تحولی اساسی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت‌: احدی در دولت سیزدهم از تخلف مصونیت ندارد و به همین دلیل تمام تصمیمات هیأت مولدسازی پیش روی چشم 85 میلیون ایرانی اتخاذ خواهد شد

معاون سازمان حمایت در نامه ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزار کننده فروش فوق العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: برای اداره صنعت باید از فناوری استفاده کنیم که تحریم‌ها مانع انتقال اطلاعات هوانوردی به ایران شده است.

حسن چنارانی گفت: دولت سعی کرد تا بار تسهیلات تکلیفی را از نظام بانکداری قرض الحسنه برداشته شد تا بتوانند با سهولت بیشتری به مردم تسهیلات پرداخت کنند.