دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بندرعباس - وزیر نفت با بیان اینکه ایران در جمع 6 کشور دارنده دانش‌فنی تولید کک‌اسفنجی قرار گرفته است، گفت: ایران در تولید کک اسفنجی به خودکفایی می رسد.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 422 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در اولویت اول برای ارتقا قرار دارند و باید به بزرگراه تبدیل شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق، سازمان بنادر ودریانوردی گفت: سرمایه گذارخارجی در بنادر وجود دارد واینکه سرمایه گذاران خارجی چه کشورهایی هستندبا وجودتحریم‌ها نمی‌توان نامی از آنها آوردومحرمانه است

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد در محورهای شمالی کشور روان و بدون مداخلات جوی است.

یک اقتصاددان گفت: بسیاری از معضلات ریشه در تصمیمات مدیریتی دارد. عدم ثبات سیاست ها، قوانین و مقررات مزاحم سرراه تولیدات صنعتی، کشاورزی و دامی کشور و... سبب شده تا سرمایه زیادی از بین برود.

انتظار می‌رود برای روز معاملاتی یکشنبه هم چنان اکثر نمادها در محدوده تعادلی و صفر تابلو کار خود را آغاز کنند.

قائم مقام وزیر صمت گفت: انتقال آب از خلیج فارس با هدف تامین آب شرب مناطق کمتر برخودار و آب بخش صنعت در نیمه مرکزی، نیمه جنوبی و نیمه شرقی کشور اجرایی می شود.

اتاق ایران در گزارشی تاکید کرد که تحقق رقم 106 همتی تعیین شده در لایحه بودجه سال 1402، با فرض واگذاری فقط از طریق سازمان خصوصی سازی و عدم امکان انتقال مستقیم سهام به ذینفعان، دور از ذهن است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: موتورهای تولیدکننده نقدینگی و تورم در کشور ما از دهه‌های گذشته فعال نگه داشته شده و متأسفانه دور موتور نیز تشدید شده است.

تمدید عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی به میزان 70 درصد ارزش پایه صادراتی تا پایان سال جاری پس از تایید سیستمی نماینده وزارت جهادکشاورزی، از سوی گمرک ایران ابلاغ شد.

تحقق رشد اقتصادی 3 درصدی در نیمه نخست سال 1401 در امتداد رشد اقتصادی مثبت سال‌1400 (معادل 4.4 درصد)، حکایت از بهبود عملکرد فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت ضمن تشریح آخرین وضعیت تولید خودرو و اشاره به رشد 20 درصدی تولید، پیش بینی کرد که تا پایان سال 1.2 میلوین دستگاه خودرو در کشور تولید شود.

کارون - مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب کارون گفت: در سال جاری بالغ‌بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های استان رهاسازی شده است.

لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حقوق عائله‌مندی و اولاد در فیش حقوقی سال آینده کارکنان دولت 6 برابر خواهد شد.

اخبار واصله حکایت از آن دارد که تلاش های پشت پرده به منظور حذف مالیات بر سیگار در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات روزانه گوشت گرم و فرآیند توزیع و عرضه در بازار برای کاهش قیمت آن تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.