دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

همزمان با دهه فجر دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران با حضور جمعی از مدیران عالی، کارکنان ایثارگر و خانواده 90 شهید این بانک از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

باهوش اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 165 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب گاز به خط لوله سراسری کشور تزریق و بیش از یک میلیون و 975 هزار تن اتان در این مجموعه تولید شده است.

قیمت دلار و یورو نسبت به هفته قبل با کاهش قیمت مواجه شد.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت ضمن اشاره به اصلاح قیمت خودرو طبق ضوابط سازمان حمایت، گفت: دیگر هیچ خودرویی اعم از وارداتی، مونتاژی و داخلی در بورس عرضه نخواهد شد و فروش از طریق سامانه است.

وزیر جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی را وظیفه و رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در کشور دانست و گفت: وظیفه و رسالت خود را در تامین امنیت غذایی کشور تا پای جان انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صادرات کاتالیست‌های ایرانی به روسیه اشاره و اظهار کرد: کاتالیست‌های ایرانی تنه به کاتالیست‌های اروپایی زده‌اند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با ایجاد رصدخانه ای در وزارت جهادکشاورزی از این به بعد سطح سبز کشور با دقت یک متر مربع پایش می شود.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان از حمایت شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی در تأمین سرمایه در گردش تشکل‌های زیر نظر سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی این سال‌ها ظرفیت عملکرد بنادر کشور از 19 میلیون تن به 270 میلیون تن رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

شورای رقابت در اطلاعیه ای ضمن تشریح جزئیات دستورالعمل تنظیم قیمت تاکید کرد که ثبت نام و فروش خودروی سواری صرفاً از طریق سامانه یکپارچه فروش و در چارچوب مصوب شورا انجام شود.

دفتری با اعلام این خبر که 98درصد کاتالیست‌های صنعت نفت از سوی شرکت‌های معتبر داخلی تولید می‌شود، گفت: هم‌اکنون کاتالیست‌های ایرانی به کشورهای منطقه صادرو با موفقیت در مجتمع‌ها استفاده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در لایحه بودجه 1402 قرار است کودهای وارداتی با قیمت تمام شده توزیع شوند و اوره نیز با قیمت بورس کالا به بازار ارائه خواهد شد.

شاخص کل بورس امروز با ریزش دوباره 17 هزار واحدی همراه شد.

به منظور همدلی با هموطنان آسیب دیده در زلزله خوی، کمک های اهدایی بانک شهر شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم گرمایشی و... به این منطقه ارسال شد.

قیمت سکه و طلا با افت انس در بازار جهانی کاهش قیمت را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.