شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: تنش زدایی از روابط بین الملل و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار، دو اولویتی هستند که نحوه پیگیری آن‌ها، تصویر اقتصاد ایران در سال 1402 را تشکیل می دهد.

نرخ رشد تشکیل سرمایه در ماشین آلات به صورت تجمعی در 9 ماهه سال 1401 به 19.7 درصد رسید؛ این در حالیست که این شاخص در مدت مشابه سال 1400 معادل 12.5 درصد بوده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد کلیه وسایل نقلیه از محور کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

بررسی جزئیات تولید محصولات معدنی در 9 ماهه سال 1401 حکایت از رشد 1 تا 27 درصدی این محصولات دارد.

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (11 و 12 فروردین ماه 1402) هشدار داد.

سند اصلاحی توسعه بخش تعاون با تصویب هیات وزیران ابلاغ شد..

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی شرکت هواپیمایی داخلی گرانفروش به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

بخشنامه اجرای مصوبه افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد و افزایش 21 درصد به‌اضافه مبلغ 83,596 ریال روزانه سایز سطوح مزدی کارگران برای سال 1402 از سوی وزارت کار ابلاغ شد.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون برای ساخت 100 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده، گفت: 23هزار واحد در این طرح سال جاری وارد مرحله نازک کاری می‌شود.

نقایص و ناکارآمدی نظام سنجش اعتبار موجب شده تا بسیاری از متقاضیان وام در این تنگنای اقتصادی، به خاطر نداشتن امتیاز اعتباری یا ایرادات گزارش‌های اعتبارسنجی، با پاسخ منفی بانک‌ها مواجه شوند.

بررسی وضعیت نقدینگی ریالی بخش غیر دولتی در نیمه اسفندماه سال 1401 در مقایسه با مقاطع مشابه سال های گذشته نشان می دهد که میزان کاهش رشد نقدینگی در طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

توقف صادرات و تولید نفت در اقلیم کردستان عراق و افزایش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا قیمت نفت در بازارهای جهانی را افزایش داد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به ذخایر مناسب، محدودیتی در عرضه سیب و پرتقال تا پایان خرداد وجود ندارد.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: تاکنون 2 میلیون و 800 هزارهکتار اراضی آبی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

بانک مرکزی به ادعاها و مطالب خلاف واقع و نادرست تعدادی از صرافان در خصوص وضعیت مجوز فعالیت آنها به صورت شفاف و مبسوط پاسخ داد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات و کاداستر از اولویت‌های کاری سازمان است.