شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته (11 فروردین ماه) مصرف بنزین به 110.1 میلیون لیتر رسید.

یک مقام مسئول گفت: به جز معدود سالهایی، نرخ تورم طی 50 سال گذشته همواره دو رقمی بوده است که این وضعیت ناشی از ناترازی بودجه عمومی، ناترازی نظام بانکی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی بوده است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد از محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) و آزاد راه تهران - شمال امروز (شنبه 12فروردین ماه) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سازمان امور مالیاتی کشور از الزام اشخاص حقوقی در پیوستن به سامانه مودیان برای ارسال صورت حساب الکترونیکی خبر داد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: نباید مهار تورم را با ارزان‌شدن اشتباه گرفت؛ مهار تورم به معنای ثبات قیمت است و مردم بدانند با حقوقشان برنامه‌ریزی بلندمدتی برای زندگی داشته باشند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه طی 50 ساله اخیر وضعیت تورمی نامناسبی داشتیم، گفت: طی سالهای گذشته سیاست‌های حوزه تولید به خوبی اجرا نشده است.

قیمت هر انس طلا امروز با 0.58 درصد کاهش به 1986 دلار و 20 سنت رسید.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آخرین اطلاعات دریافتی از 2577 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری در روز شنبه دوازدهم فروردین ماه، نسبت به روز قبل هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی، توصیه‌های مهمی برای مقابله با خسارت‌ها به کشاورزان ارائه کرد.

شاهرود - فرماندار شاهرود گفت: تاکنون 20 نیروگاه خورشیدی به همت بسیج سازندگی و برای خانواده های نیازمند در سراسر شهرستان راه اندازی شده است.

هاشمی گفت: بانک‌ها با تسهیلات سوری که پرداخت کرده و در غیر از محل خود مصرف می‌شود بانک‌ها هم از این طریق به صورت غیر مجاز نقدینگی خلق می‌کنند.

نخستین روز کاری سال 1401 هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 229 هزار تومان و سکه امامی 12 میلیون و 408 هزار تومان بود، اما با نزدیک شدن به ایام پایانی سال قیمت‌ها در این بازار رکود جدیدی زد.

رئیس سازمان امور مالیاتی از حضور 10 میلیون مودی مالیاتی در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: هنوز 400 هزار شرکت ثبت شده حقوقی وارد این سامانه نشده‌اند.

صنعت در سال 1401 با مشکلاتی چون تورم، کمبود سرمایه در گردش، تحریم و نبود استراتژی توسعه مواجه بود؛ گشایش در صنعت با حل این مشکلات پایه‌ای ممکن است.

مبادلات تجاری چین و ایران در 2 ماهه نخست سال جاری میلادی (2023) به 2 میلیارد و 98 میلیون دلار رسیده که حاکی از کاهش 17 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 2022 است.

با توجه به حجم بالای کالای قاچاق و تقلبی در کشور، می توان با ارسال کد شناسه و کد رهگیری کالا به شماره #4*7777* و مراجعه به سامانه جامع تجارت و سامانه جامع گارانتی از اصالت کالا مطمئن شد.