شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: از 200 هزار واحد مسکونی شهری که بنیاد مسکن قرار است سالانه بسازد زمین 150 هزار واحد تامین شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با دارا بودن 260 هزار هکتار نخلستان و تولید یک میلیون و 400 هزار تن خرما، سومین تولید کننده این محصول در جهان به شمار می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تحقق رشد تولید که در شعار سال 1402 مورد تاکید است، سازمان شیلات ایران نقش قابل توجهی خواهد داشت.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در نهمین روز از سال، 112.6 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: میزان رشد تولید و تکمیل خودرو در سال 1401 نسبت به سال قبل از آن، حدود 39 درصد بوده است.

اصفهان - رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از تردد بیش از 21 میلیون وسیله نقلیه از ابتدای سفرهای نوروزی در استان اصفهان خبر داد.

سکه امامی امروز پنجشنبه در ششمین روز کاری سال 1402 (تا لحظه تنظیم گزارش) به 32 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

اصفهان - مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از 522 پرواز داخلی و خارجی و اعزام و پذیرش بیش از 59 هزار مسافر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در ایام نوروز امسال خبر داد.

بانک مرکزی امروز (پنجشنبه) نرخ رسمی 46 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 18 ارز افزایش و نرخ ارز 17 کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال خبر داد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از حدود 700 تن گوشت و مرغ منجمد در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 432 تن مرغ منجمد و 264 تن گوشت منجمد در گیلان توزیع شده است.

اتحادیه آسه آن قصد دارد برای در امان ماندن از تنش‌های ژئوپلتیک دلار، یورو، ین، و پوند انگلیس را از مبادلات تجاری خود حذف کند.

تبریز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات بیش از 320 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی قطب گلخانه‌های مدرن کشور است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مدت 2 میلیون و 603 هزار و 828 مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه جا شده اند.

یک کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن در سال 1402 قطعا در رکود نیست و قطعا شاهد افزایش ساخت وساز هستیم.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از جابه جایی بیش از 14 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی 1402 خبرداد.