سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص مجاز بودن وزارت راه و شهرسازی نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سیشل ابلاغ شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر تجارت آزاد بین ایران و سوریه غیرفعال است، اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده تجارت آزاد ایران با سوریه فعال شود.

سرپرست بانک مسکن گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم با 16 هزار و 625 واحد به مبلغ 4 هزار و 652 میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

در حال حاضر 2 میلیون و 136 هزار و 828 نفر بیکار در کشور داریم که 42.4 درصد از آنها یعنی 905 هزار و 828 نفر، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی که از ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور خبر می‌دهد، از هموطنان درخواست می‌کنیم باصرفه‌جویی درمصرف گاز وبرق به پایداری شبکه برق کمک کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی اعضای هیئت 7 نفره مولدسازی اموال و دارایی های دولت را نام برده است.

معاملات بازار متشکل ارز ایران در 7 روز هفته صورت خواهد گرفت.

آخرین وضعیت راه های کشور از زبان سردار حمیدی رئیس پلیس راهور استان تهران را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

در نتیجه پایش‌ها از واحدهای تولیدی استان تهران تاکنون، 39 درصد کم‌فروشی در محصولات غذایی و شوینده مشخص شده است.

در هفته گذشته فرآیند کاهش خدمات رسانی شرکت های هواپیمایی داخلی آغاز شد و پرواز برای مسیرهای پر تردد کاهش یافت که به نظر می رسد این موضوع مربوط به عدم موافقت افزایش قیمت بلیت است.

آرش کردی، بر لزوم اجرای کامل برنامه های مدیریت بار و مصرف انرژی طی روزهای پیش رو تاکید کرد.

قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به دلار 40 هزار تومانی گفت: با این نرخ صنعت بیمه ایران در منطقه جایگاه نخست و در خاورمیانه رتبه ششم را دارا است.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ضمن اشاره به تنوع صادراتی به روسیه، گفت: برقراری ارتباط مستقیم بین بانک های ایران و روسیه منجر به بهبود تسویه های مالی و ضمانت های مالی خواهد شد.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی کشور گفت: هنگام صدور حواله برای سهمیه هر نانوایی وزن کیسه 40 کیلو گرم فاکتور می شود اما در 90 درصد این کیسه ها حداقل نیم کیلو گرم وزن آرد کمتر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: نپیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنائی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به این قانونوجود ندارد.

خواف مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان خواف در سال زراعی جاری به 2600 هکتار رسید که بیش از 1000 هکتار تحت پوشش کشت قراردادی است.