سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هلن عصمت پناه گفت: با هر اتفاقی یک واکنش هیجانی در بین سهامداران دیده می شود و این بی اعتمادی به ترس در بین مردم تبدیل شده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید از طریق تضمین آینده شغلی دانش آموزان را علاقه مند به تحصیل در هنرستان های کشاورزی نمود.

نوید رجایی گفت: وقتی مسئولان توانایی تصمیم گیری در مورد عرضه خودرو در بورس را ندارند و چند بار تایید و بعد از آن تکذیب می شود سرمایه احساس خطر کرده و ترجیح میدهد در بازاری موازی وارد شود.

علی فراقی گفت: عدم امنیت سرمایه گذاری خصوصاً از لحاظ روانی بسیاری از سرمایه های پارک شده مردم را از بورس به سمت بازارهای موازی مانند طلا و ارز فراری می دهد.

سمنان - رئیس سازمان صمت سمنان بابیان اینکه 243 هزار تن کالا از استان به کشورهای مختلف صادر شده است، گفت: 26 کشور مقصد این کالاها بودند.

سمنان - رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد، گفت: 42 ماده معدنی کشور از این معادن تامین می‌شود.

شادگان - معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 550 هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی در سه مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

وزیر اقتصاد گفت: در سال آینده سامانه‌های یکپارچه سازمان اموال تملیکی باید به طور کامل پیاده‌سازی و اجرا شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارتباط مستقیم بین بانک‌های ایران و روسیه برقرار شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، بازار متشکل معاملات ارزی تا اطلاع ثانوی، همه روزه از ساعت 9 الی 19 فعال است.

وزیر صمت گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است.

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی دی‌ماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت گوشت گوسفندی 15.3 درصد افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه 85 میلیون ایرانی ناظر اتاق شیشه‌ای مولدسازی هستند، گفت: نیازی به فروش برخی اموال نیست زیرا بسیاری از املاک امکان مولدسازی و تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری را دارند.

سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی دو کشور ایران (سپام) و روسیه (SPFS) به یکدیگر متصل شدند.

دلار در بازار آزاد با تغییرات چندانی نسبت به دیروز همراه نشد.

شرایط واردات طلا به کشور با مصوبه 9 بهمن 1401 بانک مرکزی تسهیل شد.