سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد _ استاندار خراسان رضوی نخستین راهبرد اقتصادی استان را ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی ذکر کرد و گفت: افزون بر این هیچ واحد تولیدی نباید راکد بماند.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از اتمام لایروبی سد چم آسمان، محل برداشت آب شرب اصفهان تا 20 روز آینده خبر داد.

مجموع بودجه پیشنهادی دولت برای بخش فرهنگ 8780 میلیارد تومان است که قابل توجه نیست.

در ششمین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران که بزرگترین همایش معدنکاران کشور لقب دارد، از مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با اهدای تندیس تقدیر و تجلیل شد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گوشت گوسفندی در حال توزیع مربوط به گوشت بره بوده که از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

در بودجه 1402 وزارتخانه های نفت و نیرو می توانند ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ 3هزار ریال, از هر واحد مسکونی مشترکان برق و گاز 2 هزار ریال دریافت کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد.

مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: سال آینده شرکت‌های دولتی 540 هزار میلیارد تومان یعنی 1.5 برابر بودجه عمرانی کشور، پروژه عمرانی در کشور اجرا می‌کنند.

مجید کیانپور گفت: از ابتدای سال با برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال را آغاز و موفق شدیم با بهره‌مندی و جذب نخبگان ضمن پیوند صنعت و دانشگاه، شرکت را به سمت دانش بنیان برویم.

طبق ابلاغ گمرک ایران، صادرات ذغال قالبی فشرده از آخال کشاورزی، بدون تعیین ماهیت بلامانع است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، از دوم بهمن ماه صادرکنندگان می‌توانند اسکناس حاصل از صادرات خود را به شعب بانک ملی ایران در مبادی ورودی دهند و رسید آن را دریافت کنند.

براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه 18.5 میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف گسترده اراضی ملی و دولتی ظرف ده ماهه اخیر در این استان خبر داد.

کندی و اختلال اینترنت طی یک سال گذشته در حالی به یکی از مشکلات روزمره عموم مردم تبدیل شده است بنابراین به نظر می رسددر این وضعیت صحبت کردن از توسعه اقتصاد دیجیتال به نوعی شعار محسوب شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که بین 100 تا 150 هزار تومان قیمت آن کاهش می‌یابد.

لوبیا سفید با افزایش 17.39 درصدی بالاترین افزایش قیمت را در ماه گذشته تجربه کرد. البته این ماده مغذی این هفته نیز روند افزایشی داشت و از هر کیلو 54 هزار تومان به 58 هزار تومان رسیده است.