یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خبر دستور مخبر برای لغو عرضه خودرو در بورس کالا توسط سخنگوی وزارت صمت تکذیب شد.

تایباد نماینده استاندار هرات گفت: با پیگیری اهداف و برنامه هایی، به دنبال این هستیم که موانع و مشکلات مختلف اقتصادی و مسافری میان ایران و افغانستان به حداقل برسند.

قیمت دلار بازار آزاد نسبت به هفته قبل با ریزش قیمت همراه شده است و انتظار می رود تا 38 هزار تومان هم کاهشی باشد.

شاخص کل بورس امروز بر روی حمایت مهم یک میلیون و 600 هزار واحد ایستاد.

سرپرست بانک مسکن گفت: با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود 700 تا 800 میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بار گوشت قرمز وارد کشور شده و پس از بسته بندی از فردا در میادین اصلی شهرداری شهر تهران توزیع می شود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 8 بهمن ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 23 میلیون و 951 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 3 میلیون و 985 هزار تومان است.

به منظور رفاه حال کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران دو دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شرکت اضافه شد.

‌تعداد وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی پرداخت شده بانک صادرات ایران از فروردین تا نیمه دی ماه سال 1401 به 235 هزار فقره به ارزش بالغ بر 218 هزار میلیارد ریال رسید.

اعزام و پذیرش مسافران هوایی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش پروازهای ایران و قزاقستان خبر داد.

در دهه 70 پیشنهاد راه اندازی ریل میانه - ادبیل - آستارا داده شد اما در همان دهه پیشنهاد دیگری نیز مطرح شد اما درحال حاضر هر دو راه ریلی همچنان نیمه کاره مانده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن 106 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

معاون وزیر صمت گفت: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از دغدغه های صادرکنندگان است که رفع این مشکل از طریق واردات شمش طلا برای صادرکنندگان محصولات غیرخام و نیمه خام در دولت در دستور کار دولت است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید یک میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو در کشور تا بهمن ماه خبر داد.

بر اساس اعلام معاون وزیر صمت، 700 لیتر بر ثانیه (معادل 70 درصد شاخص مصوب) به ظرفیت پساب شهری تخصیص یافته به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها اضافه شده است.