سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک مقام سازمان بورس گفت بورس کالا صرفاً تابع ضوابط و مقررات تدوین شده توسط شورای‌عالی بورس است؛ بنابراین تصمیمات و سیاست‌های شورای رقابت برای سازمان بورس الزام‌آور نیست.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی درباره اجرای این پروژه عظیم توضیح داد و از راه‌اندازی کامل پالایشگاه این فاز تا پایان امسال خبر داد.

دبیر سندیکا صنایع کنسرو ایران گفت: در حال حاضر واردات ماهی با نرخ ارز آزاد توجیه اقتصادی ندارد و جامعه صیاددان در بازار انحصاری داخلی، ماهی ها را با هر قیمتی که بخواهند به فروش می رسانند.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: از همه کسانی که توان، برنامه و انرژی دارند به ویژه شرکت‌های دانش بنیان دعوت می‌کنیم تا وارد عرصه پرورش ماهی در قفس شوند.

رئیس سازمان بورس از معرفی سه شاخص جدید در فرابورس خبر داد و گفت: به دلیل تمرکز و ناهمگن بودن ارزش بازار ناشران حاضر در فرابورس، نیاز دسترسی به شاخص از جنس شاخص‌های هم وزن وجود داشت.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: اگر اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.

رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری گفت: در سال اول دولت سیزدهم نسبت به سال آخر دولت قبل، میزان جلب سرمایه گذاری 2.5 برابر افزایش یافت.

شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با اصلاح 8200 واحدی مواجه شده و به جایگاه یک میلیون و 603 هزار واحد رسیده است.

بررسی میدانی نشان می دهد یک خانه 90 متری در منطقه شمال تهران حدود 4 میلیارد و 920 میلیون تومان است.

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: برای کنترل قیمت کالا از مزرعه تا مصرف کننده باید فاکتورهای متحدالشکل تهیه و فروش به صورت آنلاین انجام شود تا دلالی حذف شود.

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به قیمت روز تا کنون بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر کشور جذب شده است.

معاون مدیر کل امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی به بیان توضیحاتی درباره از بین رفتن حالت پنهان شرکت های دولتی با انتشار عمومی صورت های مالی این شرکت ها پرداخت.

اجاره یک واحد آپارتمان 90 الی 110 متری در منطقه شمال تهران حدود 6 میلیون الی 30 میلیون تومان در ماه است.

درآمد دولت از محل صدور سند مالکیت مفروض اراضی کشاورزی هر هکتار 50 هزار تومان محاسبه شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک نیمه سنگین در آزادراه ساوه - تهران خبر داد

عوارض واردات «سموم و داروهای دامپزشکی» آماده مصرف و واکسن های طیور سازمان دامپزشکی کشور بین یک تا 2.5 درصد تعیین شده است.