سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهواز - در ادامه لغو برخی پروازهای فرودگاه اهواز امروز نیز به علت مه گرفتگی 6 پرواز این فرودگاه لغو شد.

دولت در بودجه 1402 از محل درآمد واردات گوشت مبلغ 300 هزار میلیون ریال معادل 30 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

نزدیک به یک دهه است که کارشناسان نسبت به افت فشار گاز در پارس جنوبی هشدار داده اند در صورتیکه این اتفاق بیفتد با یکی از جدی ترین بحران های کشور مواجه خواهیم شد.

هفته گذشته شاخص کل بورس با ریزش بیش از 75 هزار واحدی مواجه شد.

معاملات مسکن در پایتخت در ماه های اخیر براساس قیمت گذاری مالکان صورت گرفته است و البته تا وقتی که تقاضا و عرضه برابر نشود این نوسانات ادامه دار خواهد بود.

سال هاست کشور با نرخ تورم دو رقمی مواجه است برای اینکه ازاثرگذاری تغییرات نرخ ارز وکسری بودجه بر تورم درک بهتری و بیشتری داشته باشیم بایدبه علت و منشأ تورم در اقتصاد ایران نگاهی داشته باشیم.

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش «ایران سرسبز - ایران قوی» رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دولت اعلام کرده که به دنبال تشکیل سازمان بازرگانی است اما نکته مهم آن است که باید بررسی شود آیا مشکلات فعلی تجارت و بازار کشور با تشکیل ساختار جدید حل می شود.

شاهرود - نماینده شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه قبوض گاز مردم شاهرود باید تصحیح شود، گفت: این روزها شاهد سر رسید قبوض خانگی بسیار گران هستیم که باعث نارضایتی مردم شده است.

مشهد معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: واردات گوشت گوساله از کشورهای شرقی می‌تواند به کنترل قیمت گوشت در بازار کشور کمک کند.

مشهد معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: عوامل تورم زا روی نرخ ارز تأثیر می‌گذارد، تورم و ارز ارتباط دو سویه دارند.

مجلس شورای اسلامی از برنامه های توسعه عمران روستایی در لایحه بودجه سال آینده حمایت می کند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرایط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ابلاغ اجرای پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی در مدت کوتاهی خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه، زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی از برقراری اینترنت 4G در معدن سه چاهون خبر داد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید از فناوری استفاده شود و در واقع نیازمند جنبش نرم‌افزاری هستیم.