سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک اقتصاددان گفت: مازاد اعتبار یارانه نقدی صرفا باید به تولیدات داخلی به ویژه تولیدات کالاهای اساسی کشاورزی پرداخت شود؛ این رویه باید در قالب برنامه راهبردی بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

محدود کردن سفارشات در بازار پایه از چند جهت قابل بررسی است و نکات منفی و مثبت متعدد دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: نهادهایی که وظیفه حمایت از تولید را دارند از خود سلب مسئولیت کرده اند؛ حتی شرکت پشتیبانی امور دام کشور دراین مقطع حساس از بار مسئولیت شانه خالی کرده است.

آمار واردات خودرو در یک دهه اخیر نشان می‌دهد، حجم واردات این محصول به دلیل تابعیت از شرایط سیاسی و اقتصادی کلان کشور با نوسانات زیادی همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هوشمندسازی سامانه‌ها و تاسیسات را از نقاط قوت صنعت آب و فاضلاب کشور برشمرد و گفت: این موضوع راهگشا و یاری‌رسان ما در شرایط دشوار و بحران‌ها خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: خرید تولید مازاد مرغداران که از حدود 10 روز پیش از سوی اتحادیه سراسری مرغداران آغاز شده بود به علت بروز برخی مشکلات متوقف شد.

در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس سازمان امور اراضی کشور، بر توسعه اراضی صنعتی بر اساس نیاز استان‌ها با حفظ اراضی کشاورزی قابل استفاده در چارچوب مشخص تاکید شد.

در 10 ماهه امسال بالغ بر 103میلیون تن و به ارزش 45میلیارد و 300میلیون دلار صادر شده که این میزان صادرات غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 افزایش 2.93 درصدی داشته است.

از شنبه 8 بهمن 1401علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل 5000یورو اقدام خواهند کرد.

مشاور معاون وزیر در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: در رزمایش جهاد دامپزشکی خدماتی همچون واکسیناسیون رایگان، سمپاشی اماکن دامی و... به مناطق کم برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارائه خواهد شد.

رییس شبکه شتاب‌نگاری با اعلام اینکه هم‌اکنون 1500 دستگاه شتاب‌نگار فعال در سراسر کشور وجود دارد از خرید 800 دستگاه جدید در سال 97 و نصب 600 دستگاه تاکنون خبر داد.

دیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه باید سالانه 150 هزار واحد ساخته شود اما در نظر داریم این میزان را تا 200 هزار واحد افزایش دهیم.

جلسه توسعه همکاری‌های مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سازمان امور عشایر کشور با محور تقویت برنامه های راهبردی در حمایت از شبکه تعاونی ها برگزار شد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در دیدار با مدیر شیلات اقلیم کردستان صادرات ماهیان قزل آلا و سردآبی به این منطقه پیشنهاد شد.

بر اساس آمارهای منتشر شده در مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد تردد در محورهای شمالی روان است.

طبق بررسی‌ها و پلکان تعریف‌شده برای مشترکان گاز، 60 درصد واحدهای خانگی با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های یکم تا سوم جای گرفته‌اند افزایشی لحاظ نشده است.