پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از راه آهن بستان آباد - تبریز (خاوران) فاصله ریلی تهران تا تبریز پنج ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

بازار به نواحی حمایتی نزدیک می شود و دوباره افزایش خرید حقوقی شکل گرفته است.

احتمال واردات بنزین برای ایام نوروز قوت گرفت، برنامه 8 ساله وزارت نفت برای افزایش ظرفیت 2میلیون بشکه‌ای نفت وافزایش 6.5 میلیون مترمکعب گاز در روز از مهمترین اخبار آب وانرژی درهفته جاری بودند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از 320 هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است تا ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

موضوع ورود مسکن به بورس در سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود اما هیچگاه این اتفاق به سرانجام نرسید از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی بدون مصوبه دست به افزایش بلیت های زده بودند.

در اتفاقی عجیب بانک آینده به حساب یکی از مشتریان خود 40 هزار میلیارد تومان واریز کرد.

سمنان - استان سمنان در زمره مهمترین استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود اما موانع سرمایه‌گذاری به خصوص تامین آب، باعث شده تا این ظرفیت‌های عظیم، مغفول باقی بمانند.

تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی ذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری از 64 پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

در دومین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد 17 هزار و 397 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 7 میلیون و 730 هزار تومان توسط متقاضیان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: شاخص وضعیت عملکرد صحیح سیستم حفاظت از سال 1385 تا به امروز روند صعودی بسیار خوبی داشته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 81 حلقه چاه نفت و گاز در 10 ماه امسال با کاربست دکل‌های ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.

خودروی چانگان وارداتی به قیمت پایه 583 میلیون تومان در بورس عرضه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در کشور قزاقستان گفت: ایران و قزاقستان تقویت روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را با جدیت دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور با تامین 25 درصد از گوشت قرمز و پروتئین دامی کشور، نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند.

وزیر جهاد کشاورزی، رشد بیش از 80 درصدی امنیت غذایی در داخل کشور را مرهون تلاش و اراده مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از هدفگذاری 3 میلیارد دلاری در بخش تجاری بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: از این میزان نزدیک به 500 میلیون دلار انجام شده است که باید به 6 برابر ارتقا یابد.