دوشنبه 4 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در 9 ماه نخست امسال حدود 863 هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 38 درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی وضعیت شاخص تولید صنعتی در آذر ماه حکایت از استمرار رشد مثبت شاخص کل تولید صنعتی شرکتهای بورسی برای هفتمین ماه متوالی دارد.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری مدیریت منابع آب گفت: استفاده از پساب در صنایع برای ذخیره سازی آب های زیر زمینی صنایع را موظف کرده پسابی که تحویلشان داده می‌شود این را تصفیه و بازچرخانی کنند.

هر متر خانه در قیطریه از متری 84 الی 150 میلیون است.

سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه این استان با قطعی گاز مواجه نشده است، گفت: با همراهی مردم و تمهیدات اندیشیده شده، مصرف گاز در استان 50 درصد کاهش یافت.

تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب 285 هزار رأس و 439 هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب 0.3 درصد و 21.9 درصد کاهش یافته است.

500 هزار هکتار دیمزار کم‌بازده به کشت گونه‌های پایا و چند ساله در قالب طرح تحول و احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه مرتعی تبدیل می‌شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت 4 سال، حداقل سالانه به تولید حدود 210 میلیون نهال نیاز دارد.

اصفهان - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از خریداری و جمع آوری 500 تُن مرغ مازاد در بازار توسط اتحادیه مرغ گوشتی اصفهان خبرداد.‌

اجاره یک واحد مسکونی 90 الی 110 متری در محله قیطریه حدود 20 میلیون تومان در ماه است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه 1402 طبق روال بودجه های سابق بسته شده است اما نقطه مثبت بودجه درآمدهای مالیاتی است که شیوه اش باید اصلاح شود.

علی فراقی گفت: در حال حاضر نقدینگی فقط توانایی آن را دارد که کوچک‌تر ها و تک سهم هارا جا به جا کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در هفته منابع طبیعی باید 40 میلیون نهال با مشارکت مردم بکاریم که نوعی رکورد است.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تسریع در اجرای فرآیند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع موانع پیش روی اجرای این طرح تاکید کرد.

دیدار معاون وزیر کشاورزی کشور بلاروس و هیات همراه با سرپرست سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران در این سازمان برگزار شد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در چند استان سی‌ان‌جی قطع شد و فشار مضاعفی روی دوش شرکت پخش آورد و مجبور شدیم مصرف بنزین در استان‌های شمالی 20 درصد افزایش پیدا کند.