یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای بالا بردن کیفیت، نظارت‌ها در تولید سموم و آفت‌کش‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز می‌شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات اراضی مقدمه تثبیت مالکیت است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی بر آن تأکید دارند.

رییس سازمان ملی حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باید از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی خارج شده و تبدیل به یک وزارتخانه شود.

قیمت دلار نسبت به دیروز با تفاوت چشمگیری همراه نشد.

وزیر نیرو گفت: کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات صنعت برق در کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در این زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز صورت می گیرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: هرچقدر که صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام شود، سهم نیروگاه‌ها بیشتر شده و پایداری برق‌رسانی به مناطق سردسیر را بهبود خواهد بخشید.

سخنگوی وزارت صمت گفت: 782 هزار میلیارد تومان در 8 ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق در چهار روز به صورت دقیق منابع و مصارف بودجه را بررسی کردند و در نهایت کلیات به تصویب رسید.

بورس امروز با رشد کم قدرتی مواجه شده و در انتهای معاملات نیز با عرضه مواجه شد.

عضو هیات عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر ودریانوردی ازموافقت کمیته صدورمجوز سازه های دریایی این سازمان با تمدید و صدور مجوز ساخت و بهره برداری برای 5 سازه دریایی خبرداد

وزیر نفت با تأکید بر اینکه شبکه سراسری گاز در کشور هم‌اکنون پایدار است، گفت: از ظهر امروز گاز همه مشترکان گاز در شهرستان تربت‌جام به‌طور کامل وصل شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ضمن تکذیب استعفای مدیرعامل شرکت ملی گاز از مصرف 636 میلیون متر مکعبی گاز در شبانه روز گذشته خبر داد.

بندر امام - معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در مجتمع بندر امام با 71 درصد پیشرفت در دست اقدام است.

با رای کمیته فنی و رای هیات داوران هشتمین رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران، اپلیکیشن بانک پلاس بانک ملت به عنوان محصول فناورانه برتر سال معرفی شد.

نژادعلی گفت: فقط در یک روز از دی ماه مصرف بنزین به 118 میلیون لیت رسید که این میزان مصرف عجیب است.