دوشنبه 4 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس پلیس راه کشور از مسدود شدن جاده هراز تا پایان هفته خبر داد.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با رشد مواجه شده و به 22 میلیون و 600 هزار تومان رسید، قیمت هر گرم طلا نیز به 2 میلیون تومان رسید.

اهواز - معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان انجام شده و مکاتبات آن در سطح ملی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم در توسعه بنادر و ظرفیت‌های استان‌های ساحلی کشور ارائه خدمات ژئوتکنیک و حفاری دریایی را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: شب گذشته 800 تن پیاز، 2300 تن پرتقال شمال و جنوب و نارنگی، 2000 تن سیب، 1800 تن سیب زمینی و 1500 تن صیفی جات وارد تهران شد.

شاخص کل امروز با رشد کمی مواجه بود اما نکته مثبت بالا بودن ارزش معاملات خرد است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدورحمل و نقل شمال - جنوب در تهران دیدار و مذاکره کرد.

توسعه حمل‌ونقل هوایی ایران و امارات در دیدار روسای سازمان هواپیمایی کشوری ایران و امارات، توسعه حمل ونقل هوایی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زمینه‌ی اصلاح آنها را فراهم و به نوعی یک مطالبه‌ی عمومی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم ایجاد می‌کند.

توسعه جریانی است که بازسازی، اصلاح و ارتقای ساختار و نظام اقتصادی و اجتماعی یک کشور را به همراه دارد و افزون بر اینکه بهبود شاخص‌هایی همچون میزان تولید و درآمد را دربرمی‌گیرد.

‌«گواهینامه شایسته محصول» هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران به «چکنو» چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران اعطا شد.

گروه بهمن با محصولات سواری، تجاری و موتورسیکلت‌های خود به کرمان می‌رود.

روسها به منظور تکمیل خط آهن شمال به جنوب قرار است در این خط سرمایه گذاری کنند و از این جهت به نظر می رسد روند تکمیل خط رشت آستارا زودتر به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون تجارت خارجی و بین الملل خانه صمت ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه مبادله شده که سهم صادرات 6.4 و سهم واردات 4.6 میلیارد دلار بوده است.

یخ آب، روش سنتی است که از آن برای تقویت باغ های کشاورزی و به عنوان آفت کش خاک استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در 9 ماه نخست امسال، 3 میلیون و 241 هزار تن گندم وارد کشور شده در صورتی‌که این میزان در 9 ماه نخست پارسال، 5 میلیون و 29 هزار تن بود.