دوشنبه 4 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه 17 هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک تزئینی با بیان اینکه صادرات محصولات ایرانی از 48 کشور به 150 کشور افزایش یافته است، گفت: با بازاریابی انجام شده، بازار منطقه را از چین گرفتیم.

علیمرادلو گفت: صنعت خودرو در ایران قدیمی است و قطعه سازان نمی‌توانند با تکنولوژی روز دنیا رقابت کنند و برای عبور از این مشکلات باید تصدی این صنعت به بخش خصوصی واگذار شود.

منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر 50 دلار رسیده است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن گفت: 50 هزار واحد مسکن محرومان در دست ساخت با میانگین پیشرفت 87 درصد تا پایان اردیبهشت تکمیل و تحویل می‌شود.

قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز افزایشی بود و قیمت سکه امامی به 22 میلیون تومان رسید.

سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز در محورها و شهرها باید در اولویت باشد، گفت: اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم تسریع شود.

تفاهمنامه سند آمایش سرزمینی و طرح تحولی یزد نوین و با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره صنایع معدنی بین استانداری یزد به نمایندگی از دولت و شرکت سنگ آهن مرکزی به امضاء رسید.

مدیرعامل بانک ملت در هشتمین رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران به عنوان چهره ماندگار نظام بانکی معرفی شد.

وزیر انرژی قطر معتقد است علی رغم آنکه اتحادیه اروپا در تلاش برای جایگزین کردن واردات گاز از اروپاست اما در نهایت مجبور است دوباره به سمت روس‌ها بازگردد.

یک نماینده مجلس گفت: بانک‌ها باید با فروش اموال مازاد خود در تأمین منابع بخش تولید که بیشترین آمار اشتغال زایی را دارند مشارکت کنند.

مدیر عامل شرکت راه آهن از افتتاح بندر خشک آپرین در دهه فجر خبر داد.

تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های تجاری میان ایران و پاکستان با هدف افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور امضا شد.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده، از ساعت یازده صبح امروز 27 دی‌ماه 1401 تمام معاملات دلار توافقی و یورو توافقی در بازار متشکل ارزی ایران بدون دامنه نوسان انجام می‌شود.

برآوردها نشان می دهد که از جمعیت بیش از 11 میلیون نفری واجد شرایط برای ثبت نام در قرعه کشی خودرو، تقریبا همه واجدین برای خرید تنها 20 هزار دستگاه خودرو وارد این بخت آزمایی شده اند.

تیمور محمدی گفت: معضل خشکسالی و کم آبی سبب شده تا کشت دانه های روغنی در کشور انجام نشود. همچنین بخشی از این چالش به دلیل مکانیزه نبودن بخش کشاورزی است.