یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دیروز در ساعت‌های میانی اوج مصرف رکورد امسال و سال گذشته مصرف برق رد شد که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته حدود 3 هزار مگاوات افزایش مصرف داشته‌ایم که باعث شد رکورد مصرف برق کشور شکسته شود.

اهواز - مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره راه اندازی دو واحد پرورش میگو در هندیجان گفت: کار پرورش و رهاسازی بچه ماهی خاویار در دو منطقه دزفول و گتوند در حال اجرا است‌.

وزیر نیرو مصوبه ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع به‌صورت خود تامین را ابلاغ کرد.

جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به فروردین ماه سال 1401 منتشر شد.

با توقف استقراض دولت از بانک مرکزی و کاهش خلق پول نظام بانکی، برای اولین بار پس از 9 سال رشد ماهانه نقدینگی در فروردین امسال منفی شد.

مجری طرح خط لوله ششم سراسری گاز نحوه گازرسانی به جزیره قشم با روشی منحصر به فرد در دنیا را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید 37 هزار تن گوشت مرغ و تخم‌مرغ مازاد از تولیدکنندگان خبر داد.

امحای فنی خودروهای لوکس قاچاق در انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با حضور مسئولان کشوری انجام شد.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سال زراعی جاری در سطح 590 هزار هکتار از اراضی با بیماری‌های گندم مبارزه شیمیایی شد.

طی 3 ماهه نخست سال جاری معادل 5 میلیون و 772 هزار و 861 تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که به ترتیب سهم بندر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و امیرآباد از سایر بنادر بیشتر بوده است.

رییس سازمان توسعه تجارت از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی تجارت خبر داد و گفت: اطلاعاتی که از بازار با استفاده از هوش مصنوعی به دست می‌آید در اختیار تجار می‌گذاریم تا جامعه هدف را شناسایی کنند.

در حالی که چارترکننده ها با سوءاستفاده از تقاضای پروازهای نجف در آستانه روز عرفه، نرخ این پروازها را به 12 میلیون تومان رسانده بودند، در حال حاضر قیمت پرواز رفت و برگشت نجف کاهش نشان می دهد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از تمامی شهروندان به خصوص مشترکان تجاری و اصناف پایتخت درخواست کرد تا با مصرف بهینه انرژی برق این شرکت را در تامین برق پایدار شهر یاری رسانند.

روسیه با محدود کردن عرضه گاز به اروپا در برابر تحریم‌های غرب مقاومت می‌کند و احتمال قطع کامل گاز روسیه ممکن است؛ این موضوع باعث شده تا وحشت اروپا را فراگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی، دستور کمک رسانی این وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به زلزله‌زدگان هرمزگانی را صادر کرد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد ساخت دو فروند شناور رو - رو 4 هزار تنی با یک شرکت سازنده داخلی خبر داد.