جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طبق گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب از 53 قلم کالای منتخب، 37 قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (51.4) داشته اند.

بازرسان استاندارد در جریان بازرسی از واحدهای تولیدی بتن آماده در شهرستان‌های ری، اسلامشهر و قدس، چندین واحد تولیدکننده بتن آماده و بلوک غیراستاندارد را پلمب کردند.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان تهران نسبت به شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم درخصوص ذبح دام‌های آلوده و در شرایط غیر بهداشتی هشدار داد.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی های بالای 600 دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد محور بندر خمیر - بندر لنگه به دلیل نشست زمین خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار از وضعیت مسکن در تهران، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت از پاییز 1396 تا پاییز 1400 رشد 570 درصدی داشته است.

یک قطار باری حامل یک هزار تن روغن آفتابگردان از قزاقستان و با عبور از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان از طریق مرز ریلی سرخس وارد استان خراسان رضوی شد.

معاون وزیر صمت گفت: سعی ما دانش‌بنیان کردن صنعت حمل‌ونقل است تا همه ناوگان حمل‌ونقل ازجمله مترو، قطار و کشتی با کاربری‌های مختلف، خودروهای تجاری و خودرو از فناوری و دانش روز بهره‌مند باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز هیچ خاموشی در کشور و حوزه های برگزاری کنکور با وجود رشد 5 درصدی مصرف برق رخ نداد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه مصوبه صادرات دام زنده به زودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود، گفت: صادرات مدیریت شده خواهد بود تا به بازار داخل آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه صدای شکسته شدن انحصار در شرکت دخانیات شنیده می‌شود، گفت: زیست انگلی بنگاه‌های اقتصادی در دولت روحانی به وجود آمد اما ما به هیچ کس باج نخواهیم داد.

تبریز - آذربایجان شرقی دیار گل محمدی شمالغرب کشور بوده وشهرستان‌های آذرشهر و اسکو به عنوان قطب تولید گل محمدی استان شناخته می شوند که در این استان 21کارخانه فرآوری گل محمدی نیز فعال است.

رشت - پژوهشگر و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان کمبود سرمایه را مانع اصلی رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: دولت تسهیلات لازم را فراهم کند.

در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری نیمه شب گذشته در شهرستان خمیر هرمزگان وزیر اقتصاد در دستوری فوری خواهان ارزیابی خسارت وارده و پرداخت آن توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان شد.

با اعمال محدودیت شدید خدمات بانکی به اتباع خارجی از سوی برخی بانکها، بانک مرکزی از ادامه ارایه خدمات بانکی خبرداد.