شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بورس کالای ایران امروز (سه شنبه) میزبان عرضه 253 هزار و 330 تن انواع محصول در تالارهای مختلف بود.

بورس انرژی ایران امروز (سه‌شنبه) شاهد معامله 128 هزار و 463 تن انواع فراورده‌های هیدروکربوری بود.

با امضای یادداشت تفاهم میدان آزادگان که تأمین مالی آن را بانک‌های ایرانی و شرکت‌های تولید و اکتشاف داخلی برعهده گرفته‌اند، بهره‌برداری از این میدان مشترک با کشور عراق تسریع می شود.

با سیاست‌های دولت، رشد مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها که یکی از مولفه‌های ایجاد نقدینگی جدید است، از رقم 11.1 درصد در دو ماهه اول سال گذشته به 1.07 درصد در دو ماهه اول امسال کاهش یافته است.

حجم نقدینگی در پایان اردیبهشت‌ماه 1401 نسبت به پایان سال 1400 معادل 2.3 درصد افزایش یافته که در مقایسه با رشد متغیر مذکور در دوره مشابه سال قبل به میزان 1.3 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تاکنون در سطح نزدیک به 22 هزار و 400 هکتار از جنگل‌های زاگرس با آفت برگ‌خوار بلوط مبارزه شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا بیشتر در مورد اهمیت تولید محتوا در کسب‌وکارهای امروزی بپردازیم و شما را برای داشتن محتوایی موثر راهنمایی کنیم.

وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتواهایی مبنی بر دریافت مبالغی برای «تخلیه واحد تحت اجاره مستاجر» اعلام کرد: هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: ورودی به مخازن در سال آبی جاری 27.95 میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 21 میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران خبر داد.

بانک مرکزی تا ساعتی دیگر اطلاعات مربوط به تسهیلات و همچنین تعهدات اشخاص مرتبط با 19 بانک و موسسه اعتباری و اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان دو بانک «خاورمیانه» و «سرمایه» را منتشر می‌کند.

یک منبع آگاه گفت: بدون داشتن اسناد تجاری و تاییده ثبت سفارش به هیچ عنوان امکان برداشت از حساب ارزی تعاونی روستایی وجود ندارد و موجودی حساب به منزله امکان برداشت کامل نیست.

شیراز - معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های سرمازدگی به بخش کشاورزی کشور مصوب شده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده «شرکت اکتشاف و تولید آزادگان» با سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری و سهامداری 6 بانک و 6 شرکت اکتشاف تولید به منظور افزایش تولید 570 هزار بشکه ای تشکیل می‌شود.

بوشهر - مدیرکل اموال تملیکی بوشهر گفت: برخی کالاهای تملیکی استان بوشهر در اختیار سازمان‌های حمایتی قرار می گیرد.

سهم هزینه خوراکی خانوارهای کارگری کاهش 4.22 درصدی داشته که از 76 درصد در سال 1396 به 73 درصد در سال 1399 رسیده که یعنی خانوار کارگری به ناچار مقدار مصرف کالاهای خوراکی را کاهش داده است.