یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها موظف‌اند پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر 10 روزکاری تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را به حساب متقاضی واریز کنند.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تمام ظرفیت‌های بودجه برای حمایت از خرید تضمینی گندم فعال شده و علاوه بر تخصیص 30 هزار میلیارد تومان، روز گذشته نیز 15 هزار میلیارد تومان دیگر اختصاص یافت.

تحلیلگران مؤسسه جی‌پی مورگان اعلام کرد اگر تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه ادامه یابد و این کشور را مجبور به کاهش تولید نفت خام کند، قیمت جهانی نفت ممکن است به 380 دلار در هر بشکه برسد.

دلار امروز در صرافی‌های بانکی به قیمت 27 هزار و 753 تومان معامله شد.

بانک مرکزی پیرو دستور رئیس جمهور و با تأکید بر تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار»، بار دیگر خواستار رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی شد.

تبریز - مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 96 هزار و 859تن بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 31درصد افزایش داشته است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به موجب قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، تا زمان راه اندازی سامانه مودیان، نحوه ارایه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها، حسب مقررات مصوب 1387 می‌باشد.

رئیس بانک مرکزی در راستای مطالبه رییس‌جمهور گفت: آیین‌نامه تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» امروز به شبکه بانکی ابلاغ شد.

جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به اسفندماه سال 1400 منتشر شد.

معامله گران بازار سهام در حالی امروز با تداوم حضور حقوقی‌های حامی در سهم‌های شاخص ساز شاهد صیانت از نماگرهای منتخب بودند که درجازدن مزمن بازار محسوس‌تر از روزهای دیگر شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اشد مجازات را برای محتکران کالاهای اساسی وابسته به دولت و بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پروازهای رفت حجاج امروز به اتمام می رسد.

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد همزمان با نوسانی شدن قیمت توافقی و بانکی ارز در صرافی‌ها، صف‌های انبوهی از مردم عادی در مقابل صرافی‌ها صف کشیده اند.

ظرفیت پالایشی ایران در یک دهه اخیر با افزایش بیش از 400 هزار بشکه در روز به 2 میلیون و 202 هزار بشکه رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه 12 تیر 1401 در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور گفت: زائران بیت الله الحرام تا پایان امشب با 162 پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.