شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در بانک ملی ایران آرام گرفتند.

خودرو دوگانه‌سوز سورن‌پلاس به‌منظور توسعه صنعت سی‌ان‌جی در کشور در حاشیه نمایشگاه شهر هوشمند رونمایی شد و به‌زودی جایگزین تاکسی‌های سمند می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پالایش و پذیرش 330 هزار متقاضی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: در شهرهای جدید یک میلیون و 200 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

در جریان سفر رئیس سازمان توسعه تجارت به ازبکستان، مقدمات آماده سازی موافقت‌نامه‌های اصل دولت کامله‌الوداد و تعرفه ترجیحی برای امضای روسای جمهور ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر گفت: ابلاغ دیرهنگام افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند منجر به این شد که کشاورزان برداشت این محصول را 20 روز دیرتر آغاز کنند و چغندرها روی زمین بماند.

بی‌توجهی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به موضوع مسکن و توقف پروژه‌های مسکن مهر، عاملی برای بحرانی شدن وضعیت مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بها و فشار به قشر اجاره نشین‌ها شده است.

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 10 میلیارد و 117 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش 69 هزار و 407 میلیارد ریال معامله کردند.

پرواز فرودگاه مشهد به مقصد فرودگاه زابل به علت شرایط نامساعد جوی و کاهش دید افقی باطل شد.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2462 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، طی شبانه روز گذشته تردد در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به روز قبل 1.3 درصد کاهش داشته است.

تبریز - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 55 هزار و 730 متقاضی مسکن در قالب طرح نهضت ملی حائز شرایط شناخته شده‌اند، گفت: عملیات اجرایی بیش از 15 هزار واحد مسکونی آغازشد.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی و پیگیری قضایی یک باند بزرگ فرار مالیاتی که با تاسیس 258 شرکت صوری، در استانه‌های تهران و البرز مرتکب جرایم مالیاتی شده بود، خبر داد.

کرمان - وزیر صمت با اشاره به وجود 10 هزار معدن در کشور گفت: متأسفانه 28 درصد ظرفیت معادن کشور غیر فعال است.

وزیر نیرو برای دیدار با مقام‌های بلندپایه جمهوری آذربایجان عصر امروز سه‌شنبه به باکو پایتخت این کشور سفر می‌کند.

مدیرعامل گروه پتروپارس از آغاز عملیات حفاری چاه توصیفی - اکتشافی میدان گازی بِلال خبر داد.

رئیس تنظیم کننده انرژی آلمان، کلاوس مولر، هشدار داده است که 15 میلیارد یورو ارائه شده توسط دولت ممکن است برای خرید گاز برای پر کردن ذخایر تا زمستان کافی نباشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی از زمان پهلوگیری در اسکله توسط دامپزشکی به یک پنجم تقلیل یافت.