یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل بیش از 65 هزار تن گندم خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

در اولین جلسه شورای اقتصاد در سال 1401 درخواست‌های وزارت نفت، نیرو، راه و شهرسازی و کشور به ریاست مخبر بررسی شد.

رئیس اتاق تهران گفت: حذف ارز 4200 تومانی تنها عامل رشد تورم نبود و عواملی همچون رشد پایه پولی، رشد نقدینگی و رشد دستمزد روی رشد نرخ تورم تأثیر خود را گذاشتند.

قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی درباره صنعت بیمه نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس، صنعت بیمه را یک سازمان دولتی به ریاست بیمه مرکزی و قیومیت وزارت اقتصاد می‌پندارند.

تنها 2 ماه و نیم تا پایان مهلت وزارت صمت برای واگذاری سهام خودروسازان باقی مانده و این در حالی است که تردیدهای زیادی درباره خریدار سهام خودروسازان وجود دارد.

سمنان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارائه مشوق های توسعه شرکت های دانش بنیان فعال در بخش صنعت، گفت: این شرکت‌ها به صورت اقساطی زمین با پیش پرداخت 10 درصد دریافت می‌کنند.

سمنان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حذف امضاهای طلایی در حوزه صنعت را ضروری خواند و گفت: وزارت صمت با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی به دنبال رفع این معضل است.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری از صادر شده بودن مجوز نشست پرواز ارومیه - اربیل در فرودگاه این شهر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عراق خبر داد.

امروز دوشنبه 13 تیرماه، در مجموع 244 هزار و 971 تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران معامله شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران از کاهش هزار مگاواتی مصرف برق کشور نسبت به روز گذشته خبر داد.

رییس سازمان بورس در نامه‌ای از رییس مجلس خواست تا طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار مجلس خارج و به طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار الحاق شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برنامه‌ریزی برای انجام عملیات فلشینگ و تخلیه بخشی از رسوب مخزن سد لتیان انجام شد.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق با ابلاغ مصوبه‌ای از افزایش نقدینگی به‌واسطه کارمزدها در شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از صادرات 2.7 میلیارد دلاری از سوی حدود یک‌هزار شرکت صادرات محور در شهرک‌های صنعتی در سال گذشته خبر داد

مدیرعامل فرابورس ایران در نشست «بازار مشتقه در ایران، راهکارها و چالش‌ها» چالش نخست معاملات مشتقه در ایران را «هسته معاملات» عنوان کرد.

مدیرعامل نیروگاه ری گفت: با تعمیر یک واحد نیروگاه ری حدود 5 درصد به ظرفیت آن افزوده شد.