یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس شورای شهرستان تربت حیدریه از کاهش 20 درصدی سطح کشت زعفران در سال جاری خبر داد.

بهای معاملات آتی نفت برنت بیش از یک دلار افزایش یافت و به 114.68 دلار در هر بشکه رسید

داده‌های شاخص S&P حاکی از بهبود شدید فضای کسب‌وکار در اقتصاد بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه ژوئن است، به طوریکه کسب‌وکارهای جدید با بالاترین نرخ در 8 ماه گذشته رشد کردند.

از خرداد ماه امسال تاکنون زمین‌های خشک ترک خورده و جزیره‌های خاکی نوظهور در جای جای حریم آبی در حوضه کارون بزرگ و کرخه دیده می شود که نبود آب سبب بروز این خشکی شده است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه 14 تیر 1401 در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

مصرف گاز طبیعی سال 2021 ایران حدودا معادل نصف کل مصرف قاره اروپا بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه از سال 99 به بعد آمار قاچاق را نداریم، گفت: باید بساط قاچاق در منطقه امین‌حضور و خیابان‌های مشابه آن در سراسر کشور جمع شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران ضمن تشریح جزئیات تخلفات اصناف در خرداد ماه، گفت: بیشترین تخلفات صنفی مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم عرضه و امتنا از ارائه کالا می شود.

معاون وزیر صمت گفت: هدف ما از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است زیرا قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند.‌

تبریز - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از 9 هزارتن انواع آبزیان (گرم آبی، سرد آبی و خاویاری) طی سال گذشته در استان خبر داد.

تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1401 نسبت به همین مقطع در سال گذشته 103 درصد رشد داشته است.

تبریز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از حمایت از سرمایه گذاری در فرآوری گل محمدی در آذربایجان شرقی خبر داد.

امروز بعد از گذشت سال‌ها از بلاتکلیفی توسعه میدان مشترک آزادگان، طرح توسعه یکپارچه میدان آزادگان جنوبی با حضور رئیس جمهور و مسئولان وزارت نفت در نهاد ریاست جمهوری به امضا می‌رسد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 300 درصدی تولید خودرو گفت: با ادامه این روند قرعه کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود.

نخستین روز از پنجمین دور مذاکرات حضوری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با مذاکرات فشرده برای امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا همراه بود.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در دیدار با وزیر ترابری و زیرساخت‌های نیکاراگوئه از آمادگی کشورمان برای توسعه مراودات اقتصادی دو کشور در زمینه‌های ریلی، سیمان و فولاد خبر داد.