یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در آیین اختتامیه رویداد سخنوری در صنعت بیمه بر لزوم بهبود گفتمان سازی و ارتقای سخنوری در مواجه با عموم مردم تاکید شد.

طی مراسمی مدیرکل جدید جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران معرفی و منصوب شد.

بانک کشاورزی اعلام کرد که تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی‌پروری در سه ماهه نخست سال 1401 نسبت به همین مقطع در سال گذشته 108 درصد رشد داشته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مجموعه فرودگاه مهرآباد پس از بازدید میدانی از ناوگان عملیاتی و سامانه‌های پشتیبانی شرکت هواپیمایی آسمان، آخرین وضعیت این شرکت را بررسی کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موانع تولید بایستی به گونه‌ای رفع شود که سرمایه گذاران با رغبت و تمایل نسبت به سرمایه گذاری در بنادر اقدام کنند.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: وام‌های صندوق توسعه ملی به شرکت‌های خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی در حکمی صفدر نیازی شهرکی را به سمت سرپرست سازمان امور اراضی کشور منصوب کرد.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: خدمات مبتنی بر کارت و خرید اینترنتی برای کلیه اتباع خارجی در دسترس است و سایر خدمات بانکی پس از دریافت اطلاعات هویتی از مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد.

آمارها نشان می‌دهد با سپری شدن 283 روز از سال آبی، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود 25.07 میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر 4 درصد کاهش است.

مرکز پژوهش های سازمان برنامه و بودجه از جامعه علمی و صاحب نظران، مؤسسات پژوهشی و جامعه دانشگاهی و اندیشگاهی کشور دعوت کرد در تدوین مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور مشارکت کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: نتیجه هشت‌سال معطل گذاشتن فعال اقتصادی با بهانه برجام و مذاکره و هزینه 60 میلیارد دلاری از صندوق توسعه چیزی جز رشد صفر درصدی اقتصاد در بر نداشت.

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه حتی اجازه برداشت یک کیلو بوکسیت هم از کوه شاهوار را نمی‌دهیم، گفت: ذخایر زیستی شاهوار باید برای آیندگان به امانت بماند.

سخنگوی دولت گفت: طرح عظیم نهضت ملی مسکن با توجه به اولویت بالا و ابعاد گسترده آن نیازمند تشکیل یک قرارگاه رسانه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی مستمر است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف 25 درصدی افزایش اجاره مسکن گفت: بسته جدیدی برای کنترل بازار اجاره‌بها فردا در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

وزیر نفت گفت: سهامداران پالایشگاه‌های کشور باید عمده سود سالانه خود را در طرح‌های توسعه‌ای و کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند وگرنه به لحاظ مسائل محیط زیستی زیان می‌کنند.

شرایط خاص محیط زیستی و بحران آبی کشور نشانگر اهمیت توسعه رویکردهای مشارکت بین بخشی است.