یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک‌هزار و 433 واحد کارگاهی کوچک با اولویت استقرار شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای با فناوری برتر و صنوف تولیدی احداث شد.

وزیر صمت گفت: طراحی خودرو 18 ماه طول می‌کشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار می‌شود.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه 11 تیر 1401 در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 550 هزار تومان رسید.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان در 31 استان کشور تا صبح امروز (شنبه یازدهم تیر) به بیش از 4 میلیون و 92 هزار تن رسید.

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت تمام شده خودرو برای خودروساز در حال کاهش است، گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اختلال ندارد.

وزیر نفت با اشاره به وضع توسعه مجتمع پتروشیمی گلستان گفت: با توجه به سهامدار شدن هلدینگ‌های بزرگ در این پروژه، به‌زودی عملیات اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود هیاهوی استارت آپ ها در مورد فروش آنلاین بیمه‌ها اما همچنان 95 درصد از فروش بیمه همچنان در بستر چهره به چهره رخ می‌دهد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفساد اقتصادی در نامه ای خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار ارزیابی و تجدیدنظر در سیاست های کلان اصل 44 قانون اساسی شد.

صنایع کنسرو ایران در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار حذف قیمت گذاری پیشینی رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی تون و یا اصلاح قیمت‌ها در اسرع وقت شدند.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، کنترل نقدینگی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها و سیاست‌های مهار تورم در افق میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، اقلیت مطلقی که کمتر از سه درصد مشترکین را تشکیل می‌دهند، میانگین مصرف گازی پنج تا شش رابر بیشتر از مشترکین کم مصرف را ثبت کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: درخواست تامین‌مالی از طریق صکوک در سه ماه ابتدایی امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 149 درصد رشد داشت.

گرمسار - گرمسار تنها شهرستان دارای رودخانه دائمی در استان سمنان است، اما بیشترین مشکلات آب را نیز در کنار شهرهای شاهرود و سمنان دارد که بخشی از علل این امر بی‌برنامگی مسئولان است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گزارش اولیه زلزله بامداد امروز هرمزگان را اعلام کرد.

در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و سایر اعضا برگزار شد پنج تصمیم شورا به تصویب رسید.

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: طبق آخرین گزارشها پس از وقوع زلزله در هرمزگان، تقاضا برای سوختگیری افزایش داشته ولی توزیع سوخت بی وقفه و بدون مشکل جریان دارد.