شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از افزایش تولید روزانه ایران‌خودرو به دو هزار و 500 دستگاه خبر داد و گفت: بزودی تولید در این گروه صنعتی به 2 هزار و 900 دستگاه در روز خواهد رسید.

یک کارشناس انرژی با اشاره به شیوه قیمت گذاری نفت در دنیا گفت: اگر بخواهیم از سلطه دلار بر بازارهای جهانی بکاهیم باید وارد حوزه قیمت‌گذاری شویم و یکی از مهمترین کارها تقویت بورس نفت است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: مشکل ضعف نظارت بر ساخت و ساز، متشتت بودن نهادهای نظارتی و نبود یک صنف مستقل و فراگیر میان فعالان بخش مسکن و ساختمان از جمله این مشکلات است.

سالهاست متولیان صحبت از نفوذ مافیا در صنعت خودرو می کنند و اگرچه به اعتقاد کارشناسان شناسایی این گروه راحت است اما به نظر می رسد قدرت مافیا در ممانعت از اصلاح رویه ها بیشتر از قدرت دولت است.

در حال حاضر نزدیک به 14 میلیون دستگاه pos در کشور فعال است، این در حالی است که در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، 3.5 میلیون اظهارنامه به این سازمان ارائه شده است.

روسیه اعلام کرده است که کشورهای اوپک پلاس تولید نفت خود را 648 هزار بشکه در روز در ماه اوت افزایش خواهند داد.

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر و شرق هرمزگان از عبور عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان از مرز 630هزار تن در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

اهواز - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف، بندر شادگان با زمان زیاد رسوب کالا و رکود مواجه شده است.

رشت - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم توجه به توسعه و تسهیل اراضی و آبیاری در استان های شمالی، گفت: گیلان سهم مهمی در تولید و تأمین نیاز برنج کشور دارد.

رشت - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر تأکید لزوم اصلاح و نوسازی باغات چای در گیلان، گفت: 10 هزار هکتار باغ چای گیلان از مدار خارج شده که باید بازسازی شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت به متری 39 میلیون و 400 هزار تومان رسیده که رشد ماهانه بیش از 8 درصدی را برای اولین بار در دو سال اخیر تجربه کرد.

بازار متشکل ارزی فهرست 152 کارگزار فعال نماد دلار در این بازار را که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، منتشر کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان اینکه بالغ بر 4500 گزارش در سامانه سوت زنی مالیانی ثبت شده است، گفت: طرح سوت زنی در راستای شناسائی فرارهای مالیاتی و مودیان جدید، با جدیت درحال انجام است.

مجمع عالی کارآفرینان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مسجدسلیمان - وزیر کشور گفت: مشکل جابجایی برخی ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز در شهرستان مسجد سلیمان حل شده است.

شیراز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس از مشکلات واحدهای صنعتی در استان سخن گفت که سالیان قبل از صندوق توسعه ملی وام گرفته و اکنون باید با نرخ جدید ارز مطالبات خود را بپردازند.