شنبه 29 اردیبهشت 1403

وام صندوق توسعه ملی به شرکت‌های پیشران اقتصاد تعلق می‌گیرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
وام صندوق توسعه ملی به شرکت‌های پیشران اقتصاد تعلق می‌گیرد

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: وام‌های صندوق توسعه ملی به شرکت‌های خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می‌رسد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: وام‌های صندوق توسعه ملی به شرکت‌های خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا غزنوی اظهار داشت: در مجمع کارآفرینان، شرکت‌ها و کارآفرینانی داریم که بیش از 40 هزار کارمند دارند، اما شرکت‌هایی را برای دریافت وام‌های کلان انتخاب می‌کنیم که می‌توانند پیشران اقتصاد کشور باشند.

وی اضافه کرد: در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و کره جنوبی، سرمایه گذاری اصلی شان روی کارآفرینان بزرگ بخش خصوصی بوده و اقتصاد کشور را در اختیار آنان قرار داده‌اند، به طوری که این افراد نیز به ایجاد شرکت‌های بزرگ خانوادگی اقدام کرده‌اند و امروز برخی از آن‌ها حدود 500 هزار نفر نیرو دارند.

این مقام صنفی تاکید کرد: ما باید بنحوی از پیشران‌ها حمایت کنیم که موجب از بین رفتن بنگاه‌های کوچک و متوسط و انحصار نشود ضمن اینکه اقتصاد هم بزرگ شود و در مقابل هر تحریمی، کشور فلج نشود. وی در خصوص بازنگری آیین نامه وام گیرنده‌ها در هیئت دولت گفت: بازنگری در آیین نامه باید بنحوی اعمال شود که هم قوانین مجلس و هم برنامه هفتم توسعه در آن لحاظ شود لذا در پایان سال این بازنگری از سوی مجمع صورت می‌پذیرد و سال آینده اجرایی می‌شود.

غزنوی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع کارآفرینان، ضمانت بازپرداخت وام گیرنده‌ها را می‌کند گفت: مجمع کار اقتصادی نمی‌کند و اعضای آنکه از بزرگترین پیشران‌های اقتصادی کشور هستند و تعهدشان با صندوق توسعه ملی است و فقط مجمع بستر را برای ارتباط دو طرف فراهم می‌کند

غزنوی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون در کشور به اسطوره‌ها و پیشران‌های اقتصادی توجهی نشده و تحقق این مهم نیازمند عنایت ویژه مسئولان، مردم و کارآفرینان است؛ زیرا کارآفرینان بزرگ به مثابه لوکوموتیو اقتصاد جامعه اند.

وی همچنین یادآور شد: در ادوار گذشته و حتی دوره کنونی تحریم‌ها شاهد بوده و هستیم که پیشران‌های اقتصادی توانستند ارز وارد کشور کنند، کاری که از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط برنیامد.

این مقام صنفی گفت: هدف از تدوین این آیین نامه، الگوسازی برای ثروت آفرینی با تاکید بر نقش کارآفرینان، کمک به رشد و تعالی آنان برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، تلاش برای تقویت مسئولیت‌های اجتماعی آنان و ارائه مشوق‌هایی برای توسعه فعالیت‌هایشان است.