شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به شرکت هواپیمایی آتا به دلیل عدم رعایت نرخ مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری مندرج در پرتال انجمن شرکتهای هواپیمایی خبر داد.

روابط عمومی هما گفت: تعداد 2 هزار و 500 صندلی به صورت فروش «سیستمی» و «غیرچارتی» از تاریخ 14 تا 23 تیرماه در مسیر رفت و برگشت قرار داده شد.

بازار متشکل ارزی در تمامی روزهای هفته آینده و تا ساعت 18 فعال خواهد بود.

اهواز - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آیین نامه‌ای در دولت تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن، کالای ته لنجی از رده کالای قاچاق خارج می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی در راستای تفاهم‌نامه‌ی 1 میلیارد دلاری با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، تاکنون 815 میلیون دلار ارز برای واردات دارو اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ دستور به معاونان مرتبط و مدیران کل راه و شهرسازی تصریح کرد: از تیرماه صرفاً پروژه‌های تکمیل شده جهت افزایش نرخ سود 18 درصد به بانک معرفی شوند.

به منظور توسعه و ترویج شیوه‌های تامین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی در 11 ماده و 1 تبصره با همفکری بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، صاحب‌نظران و کارشناسان، تهیه و به تصویب بانک مرکزی رسیده است.

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی غیر نفتی در خرداد ماه با رشد سه درصدی به 8.9 میلیارد دلار رسید و تراز تجاری کشور مثبت 204میلیون دلار را نشان میدهد.

آبادان - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای هر سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان به دنبال رسمیت بخشیدن به کالاهای ته لنجی اما به صورت ضابطه‌مند هستیم.

افزایش دما و مصرف برق، امضای تفاهم نامه وزارت دفاع و وزارت نفت و تصویب دستورالعمل اوراق صرفه جویی انرژی از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته گذشته بود.

آبادان - لنج داران اروند کنار از وزیر اقتصاد و دارایی به دلیل قوانین محدود کننده ته لنجی در این بندر گله کردند که در این راستا وزیر اقتصاد نیز قول پیگیری موضوع را داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: سه طرح توسعه میدان چنگوله، احیای چاه های کم بازده و توسعه 12 میدان از میدان های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی مجموعا به ارزش 4.4 میلیارددلار در شورای اقتصاد تصویب شد.

معاونت مسکن و ساختمان از ثبت‌نام متقاضیان جدید بعد از تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و شناسایی و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود خبر داد.

شیراز - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 400 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنوات اختصاص یافته که سهم فارس در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش داشته است.

شهرکرد - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 30 گلخانه در استان در حال احداث است، گفت: تا پایان سال سطح گلخانه های این استان به 100 هکتار خواهد رسید.

اعلام نرخ مرغ زنده، افزایش خرید تضمینی گندم، تداوم توقف صادرات دام زنده و وجود شش میلیون راس دام سبک مازاد در کشور از جمله اخبار مهم حوزه کشاورزی در هفته جاری است.